Zamknij

S-19 jest w drodze. Znamy prawdopodobny przebieg przez pow. łosicki

20:55, 02.03.2021 K.U Aktualizacja: 21:02, 02.03.2021
Skomentuj

Wielkimi krokami zbliża się budowa międzynarodowej drogi ekspresowej S-19, która przebiegać będzie także przez powiat łosicki.

W ostatnich miesiącach trwały konsultacje społeczne pomiędzy mieszkańcami i przedstawicielami wykonawcy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, na bazie których wypracowano kilka wariantów przyszłej drogi S-19. Na bazie głosów zebranych wśród społeczności powiatu oceniono, że najkorzystniejszą wersją trasy jest wariant niebieski. Najbardziej prawdopodobny w tym momencie jest wariant żółty drogi (którego zwolennikiem jest GDDKiA), w znacznej części pokrywający się w wariantem niebieskim trasy.

W wyniku spotkań zgłaszano szereg pytań i wątpliwości co do przebiegu drogi i zaproponowanych na niej rozwiązań. Największe niezadowolenie zgłosili wykonawcom mieszkańcy Czuchleb. Nowa trasa S-19 w wersji najbardziej prawdopodobnego wariantu, przecina wieś na pół. Rozwiązaniem tego problemu ma być przebiegający nad nową drogą most, który będzie łączył obie części miejscowości. Konsultacje społeczne zostały zakończone, wykonawcy nie będą się spotykać z mieszkańcami.

- Wariant żółty jest rekomendowany przez wykonawcę z Lublina, ale nie jest jeszcze wersją zatwierdzoną do realizacji. W najbliższy czasie wykonawca ma rozpatrzyć nasze uwagi - przyznał na miejskiej sesji w lutym burmistrz Łosic Mariusz Kucewicz.

- Omawialiśmy te warianty podczas telekonferencji z wykonawcami i generalną dyrekcją. Podejrzewam, że bardzo szybko dojdzie do przetargów i budowy drogi - zapowiadał pod koniec stycznia starosta powiatu łosickiego Janusz Kobyliński.

O aktualny stan prac nad drogą S-19 na odcinku w powiecie łosickim zapytaliśmy przedstawiciela wykonawcy.

- Trwają prace dokumentacyjne nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym z elementami koncepcji programowej. Jest to opracowanie, które służy m.in. do wstępnego ustalenia wariantów przebiegu trasy, jej parametrów technicznych, zakresu rzeczowego inwestycji, a także umożliwieniu uzyskania decyzji środowiskowej - powiedział nam Łukasz Minkiewicz z lubelskiego oddziału GDDKiA.

Nowa trasa S-19 przebiegać będzie przez prawie wszystkie samorządu powiatu łosickiego – oprócz gminy Stara Kornica. Odcinek prowadzący przez ten powiat, liczyć ma około 32 kilometrów. Będzie to droga dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Najważniejszymi udogodnieniami na nowej trasie ekspresowej na łosickim odcinku będzie ominięcie Sarnak i dwóch skrzyżowań w Łosicach. Projekt zakłada budowę węzłów drogowych, miejsc obsługi podróżnych, przejścia dla migrującej dzikiej zwierzyny, budowę dróg dojazdowych do przyległych terenów i pól, oraz przebudowę istniejących dróg poprzecznych. Wykonawca zakłada, że prace budowlane przy drodze S-19 w powiecie łosickim rozpoczną się pod koniec 2024 roku i potrwają około dwa lata.

Mapa w powiększeniu

Fot. GDDKiA Lublin

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

AMAM

7 3

Oczywiście jak to wszędzie bywa nikt, ale to nikt nie myśli o mieszkańcach!!!!! Czuchleby tniecie na pół w miejscu największego zaludnienia wprowadzając hałas i zamieszanie do samego środka wsi. Czemu wariant czerwony, zbliżony do istniejącej trasy nr 19 jest tak trudny do zrealizowania? Czy upadające stawy hodowlane w Woźnikach odgrywają aż takie znaczenie w ekosystemie - te stawy niemal do samego biegu istniejącej trasy nr 19 są nieczynne (dwa są obsługiwane)? Wieś jest prężna i jak na dziś nie wyludniająca się; wykonanie w taki sposób tej inwestycji wprowadzi horror do samego środka miejscowości, nie wspominając o pozbawieniu dochodu właśnie najbardziej prężnych rolników posiadających w tym miejscu działki rolne od zarania dziejów. Głupota nie zna granic! Ustawa o ochronie gruntów rolnych! W tych miejscach są grunty klasy 3, natomiast w pobliżu istniejącej trasy 19 klasa jest o wiele niższa, las i łąki..... Wszystko za wariantem czerwonym przemawia z punktu widzenia zdrowego rozsądku, ale także jak widać na wariantach również prowadzenie tej trasy. Czemu nigdy nikt nie słucha głosu ludzi? Wszystko byłby zrozumiałe gdyby nie było innej możliwości! Ale ta możliwość jest! Tylko przez niewyjaśnione z punktu widzenia zdrowego rozsądku decyzje nie jest brana pod uwagę...... Nikt nie przedstawia mieszkańcom również w jakimkolwiek z wariantów sposobu ograniczenia hałasu do "0" W każdym z tych wariantów powinien być przekazany plan oddziaływania inwestycji na środowisko w którym powinno być wskazane jak ma być wykonane ograniczenie hałasu? Co w tej mierze jest planowane niezależnie od wariantu? Podsumowując: Wiemy wszyscy ze na tej inwestycji mogą stracić jedynie ludzie, tylko ten akurat szczegół nikogo nie interesuje. 10:22, 04.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

JMJM

3 4

Co za bezmyslny plan. Ewidentnie widac ze sytuacja mieszkancow Czuchleb nie byla brana pod uwage nawet w najmniejszym stopniu. Taniej poprowadzic droge przez wies - to jedziemy przez wies. Kapitalistyczne imbecyle przcinacie wies na pol i zabieracie ludziom dorobki zycia tylka dlatego ze jest taniej takim sposobem. Zeby ta opcja byla jednya to moze jeszcze dalo by sie na to spojzec z pozytywnego punktu widzenia ale ne jest - recz przeciwnie jest nawet cztery warianty. W czym wiec problem ??????? 22:41, 06.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kkkkkk

0 6

Setki miliardów złotych wywalone na budowę dróg potrzebnych tylko neo-UBekom i resortowym dzieciom, którym rodzice kupią najnowsze Audi albo BMW. Zamiast dróg te pieniądze powinny być wydane na budowę szpitali i fabryk robiących lek amantadynę. 16:26, 31.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%