Mińskie ZNTK podpisały umowę na 45 milionów. Władze firmy nie kryją zadowolenia.
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki" S.A. to polska firma, już 69 lat zajmująca się budową, unowocześnianiem, naprawą i utrzymaniem taboru szynowego. Od 2008 r. jest częścią Grupy Kapitałowej PESA. W ostatnich latach rozszerzyła asortyment usług i produktów, przystosowując ofertę do aktualnych potrzeb rynku kolejowego przy zachowaniu wysokiej jakości świadczonych usług.
1 lutego mińskie ZNTK podpisały umowę na wykonanie naprawy w poziomie utrzymania P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych Kolei Mazowieckich serii 45WE Impuls. Chodzi o tzw. naprawy rewizyjne, obejmujące przegląd podzespołów i zespołów, połączony z częściowym ich demontażem z pojazdu trakcyjnego, a także naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych. Wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 odbywa się po przebyciu przez pojazd 1 mln km lub co 6 lat. Dla impulsów Kolei Mazowieckich będzie to pierwsza tego typu naprawa.
Umowę dotyczącą wykonania tego zadania podpisali: prezes zarządu KM Robert Stępień i dyrektor eksploatacyjny KM Czesław Sulima oraz prezes zarządu Krzysztof Adamski i jego zastępca Jacek Bilski, dyrektor produkcji.
W sumie umowa obejmuje 12 napraw elektrycznych zespołów trakcyjnych z terminem zakończenia jej realizacji do 30 czerwca 2022 r. Wartość umowy opiewa na blisko 45 mln zł brutto.
- ZNTK w Mińsku to jeden z naszych najważniejszych partnerów, z którym współpracujemy właściwie od samego początku istnienia spółki. To właśnie temu zakładowi powierzyliśmy zdecydowaną większość napraw naszych pojazdów. Przypomnę, że obecnie zakład realizuje dla KM naprawy ezt EN57 AL. Pojazdy 45 WE wyprodukowane przez Newag Nowy Sącz dobrze spisywały się w pierwszym okresie eksploatowania przez Koleje Mazowieckie i są pozytywnie oceniane przez naszych pasażerów. Liczę, że po pierwszych naprawach rewizyjnych w ZNTK Mińsk Mazowiecki oceny tego taboru będą na tym samym poziomie - mówi prezes Czesław Sulima.
Z kolei Krzysztof Adamski podkreśla, że mińska firma od kilkunastu lat sukcesywnie realizuje naprawy dla Kolei Mazowieckich.
- W tym czasie wykonaliśmy już ponad 450 napraw elektrycznych zespołów trakcyjnych w poziomie P4, 86 pojazdów zmodernizowaliśmy w ramach napraw w poziomie utrzymania P5, a także naprawiliśmy kilka tysięcy podzespołów rezerwy obiegowej. Cieszymy się z kolejnego podpisanego kontraktu oraz z tego, że wysoka jakość świadczonych przez nas usług znajduje uznanie zarówno w oczach przewoźnika, jak i pasażerów. Liczymy na dalszą owocną współpracę w przyszłości - dodaje.
fot. Koleje Mazowieckie
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz