Siedem obwodnic, w tym Siedlec i Sokołowa Podlaskiego jest w fazie przygotowania dokumentacji projektowej.
Dwie obwodnice, Lipska i Pułtuska, są już w realizacji. Dzięki programowi budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030, w dziewięciu miastach w województwie mazowieckim wyprowadzony zostanie ruch tranzytowy.
Obwodnica Siedlec
6 listopada 2020 r. podpisano umowę na opracowanie STEŚ-R i materiałami do uzyskania DŚU dla obwodnicy Siedlec w ciągu DK63. Będzie to osiem kilometrów po nowym śladzie.
To nowe zadanie, dla którego proces inwestycyjny rozpoczął się stosunkowo niedawno. Wykonane prace wskazują wariantowy przebieg obwodnicy Siedlec. Trasa zostanie zbudowana po północno-zachodniej stronie miasta Siedlce, na przedłużeniu istniejącej południowej obwodnicy Siedlec w ciągu DK2. Obwodnica będzie zaczynać się włączeniem w istniejący ciąg DK63 po północnej stronie miejscowości Chodów, a kończyć się będzie połączeniem z istniejącą DK2 w rejonie miejscowości Stare Iganie.
Docelowy przebieg trasy klasy GP zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.
Podstawowym celem budowy obwodnicy Siedlec jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 2 i 63.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samych Siedlcach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie i dopełnienie efektu, który zapewnia realizacja autostrady A2. Poprzez budowę tej obwodnicy w ciągu DK63, wraz z oddaniem autostrady, zmieni się cały układ komunikacyjny miasta, gdzie ruch dalekobieżny i tranzytowy nie będzie wjeżdżał do miejscowości.
Znany jest planowany harmonogram realizacji. W drugiej połowie 2022 r. nastąpi złożenie wniosku o wydanie DŚU, a w 2024 r. ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj. W 2025 zostanie podpisana umowa z wykonawcą, a latach 2026-2028 realizacja robót budowlanych.
Obwodnica Sokołowa Podlaskiego
6 listopada 2020 r. podpisana została umowa na opracowanie STEŚ-R i materiałów do uzyskania DŚU dla obwodnicy Sokołowa Podlaskiego w ciągu DK62 i 63. Będzie to dwadzieścia trzy kilometry po nowym śladzie.
To nowe zadanie, dla którego proces inwestycyjny rozpoczął się stosunkowo niedawno. Wykonane prace wskazują wariantowy przebieg obwodnicy Sokołowa Podlaskiego. Przewiduje się, że trasa zostanie zbudowana po zachodniej i południowej stronie miejscowości i na swoim środkowym odcinku będzie stanowić wspólny przebieg obu dróg krajowych. Docelowy przebieg trasy klasy GP zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.
Podstawowym celem budowy obwodnicy Sokołowa Podlaskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 62 i 63. Obecnie obie drogi krajowe przebiegają przez gęsto zabudowany obszar miasta i stanowią jego kręgosłup komunikacyjny.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Sokołowie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Realizacja rozpocznie się w drugiej połowie 2022 roku od złożenia wniosku o wydanie DŚU. W 2024 r. nastąpi ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj, a w 2025 r. podpisanie umowy z wykonawcą. W latach 2026-2028 planowana jest realizacja robót budowlanych.
W 2021 roku przeprowadzone zostały korespondencyjne akcje informacyjne. Projektanci zebrali opinie społeczeństwa i władz samorządowych odnośnie przebiegu przyszłych obwodnic. W tym roku złożone zostaną do właściwych organów ochrony środowiska wnioski o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnic: Skaryszewa, Zwolenia, Łącka, Siedlec i Sokołowa Podlaskiego. Natomiast dla obwodnicy Ciechanowa stanie się tak w 2023 r.
W dokumentacji wskazane zostaną preferowane warianty nowych tras. Konkretny przebieg wskaże decyzja środowiskowa. Dalszym krokiem będzie uszczegółowienie techniczne danego przebiegu drogi.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz