Zamknij

Media społecznościowe, z których Polacy najczęściej korzystają

15:41, 19.07.2023 Materiał promocyjny partnera Aktualizacja: 15:44, 19.07.2023
Skomentuj socialpres.pl socialpres.pl

Sprawdź, które media społecznościowe są najczęściej odwiedzane przez Polaków i co oferują. Być może nie zdecydowałeś się jeszcze na konto, a warto?

Najczęściej odwiedzane media społecznościowe w Polsce

Media społecznościowe dosłownie przejęły Internet. Żeby dowiedzieć się, co dzieje się w świecie, wystarczy rzut okiem na Twittera, Facebooka oraz na ulubione kanały YouTube. Ich największą zaletą jest to, że można sobie dostosować treści pod siebie, żeby wyświetlały się tylko te publikacje, które rzeczywiście mogą nas interesować. Często można z nich także korzystać podczas rejestracji w różnych popularnych portalach rozrywkowych jak kasyno Verde. Wystarczy zalogować się z wykorzystaniem danych na określonym portalu i to wszystko.

Dzisiaj trudno wyobrazić sobie, żeby ktoś aktywny w sieci nie miał konta na przynajmniej kilku portalach społecznościowych. Jednak świat doszedł do momentu, kiedy każdy już wybrał swoje preferowane platformy i następują przetasowania. Coś, co rosło od ponad dekady, w niektórych przypadkach zaczyna się kurczyć. A molochy pokroju Facebooka, czy Twittera, mają niemałe problemy. Jak to wygląda obecnie?  Które platformy społecznościowe nadal są na topie, a które próbują się ratować przed spadkami zainteresowania? W niniejszym artykule przedstawimy sytuację najpopularniejszych mediów społecznościowych w Polsce.

Facebook

To pierwsze duże światowe media społecznościowe, które zna chyba każdy. W samej tylko Polsce platforma ma ponad 22 miliony aktywnych użytkowników. Jednak nawet nad takim wydawać by się mogło gigantem, pojawiają się ciemniejsze chmury.

Platforma w ostatnim czasie przeżywa mały kryzys. Użytkownicy wolą wybierać konkurencyjne serwisy do dzielenia się informacjami, a Facebook służy jedynie temu, aby wejść na niego raz na jakiś czas, żeby sprawdzić, czy u znajomych dzieje się coś nowego. W 2022 roku Facebook pierwszy raz nie zwiększył liczby swoich użytkowników, co może oznaczać, że doszedł do punktu zwrotnego, od którego będzie musiał walczyć o utrzymanie osób, które zdecydowały się na zarejestrowanie swojego konta.

To nadal najpopularniejsza platforma, ale głównie w liczbach — zainteresowanie i aktywność Polaków na Facebooku regularnie spada i jeśli Meta nie zdecyduje się na jakieś istotne zmiany, to Facebook nie będzie największym medium społecznościowym na świecie, a jedynie jednym z kilku.

Instagram

Instagram podobnie jak Facebook  (z którym jest bezpośrednio połączony) miał swoje pięć minut, które zaczynają powoli przemijać. Mimo wszystko ze względu na ogromną aktywność influencerów można stwierdzić, że Instagram nadal jest interesującym źródłem informacji i Polacy regularnie wracają, żeby sprawdzić najnowsze publikacje osób, które obserwują.

W przeciwieństwie do Facebooka platforma przeszła ogromną metamorfozę. Początkowo Instagram służył głównie do dzielenia się zdjęciami z najbliższymi. Obecnie zakres jego możliwości jest znacznie większy i został przejęty przez wspomnianych influencerów, którzy zwietrzyli ogromne pieniądze, jakie można zarabiać na platformie Mety. Coraz więcej odbiorców zaczyna postrzegać Instagrama, jako jeden wielki blok reklamowy i odwracają się od serwisu ku przystępniejszym i rzetelniejszym treściom.

TikTok

Pojawienie się TikToka było ogromnym wstrząsem dla światowego sektora mediów społecznościowych i przedefiniowało to, czego oczekuje internauta szukający rozrywki w sieci. Prosta aplikacja z krótkimi rozrywkowymi filmikami podbiła rynek mediów internetowych, skupiając wokół siebie przede wszystkim młodszą część użytkowników sieci, których jest około 1 miliard miesięcznie z 3 miliardami pobrań od początku.

Aplikacja działa na prostej, ale kontrowersyjnej zasadzie — automatycznie wybiera polecane nagrania do preferencji użytkownika. W ten sposób każdy otrzymuje swój własny, niekończący się zestaw proponowanych treści, które niesamowicie wciągają. Pojawienie się TikToka idealnie pokazało rozwój zainteresowania w Internecie — od wiadomości głównie tekstowej (Facebook), przez zdjęcia (Instagram), po filmiki (TikTok).

YouTube

To jeden z najstarszych graczy na rynku mediów społecznościowych, który ma stabilną, ogromną bazę użytkowników. Platforma ma około 2 miliardy aktywnych odbiorców w każdym miesiącu i pomimo regularnie pojawiającej się konkurencji w postaci platform streamingowych, od lat ma się bardzo dobrze, dzierżąc pałeczkę absolutnego lidera, jeśli chodzi o publikowanie dłuższych materiałów wideo.

Platforma jest połączona z kontem Google i zapewnia dostęp do ogromnej ilości treści, które są całkowicie darmowe (z reklamami). W przeciwieństwie do wspomnianych już platform społecznościowych YouTube ewoluuje wraz ze swoimi odbiorcami, dzięki czemu jest w stanie zaproponować interesujące treści dla odbiorcy w każdym przedziale wiekowym.

Twitter

To bardzo ciekawy przypadek, ponieważ Twitter należy do starszych mediów społecznościowych i teoretycznie powinien być już w tym stadium, co Facebook — ze stabilną stałą liczbą aktywnych użytkowników. Tutaj jednak sytuacja wygląda nieco inaczej. Początkowo Twitter cieszył się bardzo dużą popularnością i około 2018 roku popadł w kłopoty, które groziły nawet bankructwem. Nagle, około 2021 roku Twitter znacząco zyskał na popularności, co przedstawia poniższe zestawienie miesięczne każdego roku:

Rok

Aktywni użytkownicy (mln)

2020

166

2021

192

2022

186

2023

199

Twitter obecnie przeżywa drugą młodość, co bardzo dobrze widać także w Polsce, gdzie większość aktywnych internautów założyła w ciągu ostatnich dwóch lat konto, żeby być na bieżąco ze wszystkim, co się dzieje w Internecie i na świecie.

Jednak po kupnie Twittera przez  Elona Muska (28 października 2022), jego przyszłość stoi pod wielkim znakiem zapytania. Twórca Tesli oraz SpaceX mocno zaangażował się w rozwój platformy, co regularnie odbija się szerokim echem w świecie Internetu. Oliwy do ognia dolewa Meta, która stworzyła własną, bliźniaczo podobną platformę społecznościową — Threads.

(Materiał promocyjny partnera)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

czytczyt

0 0

Sa tylko 3, więc z czego wybierać? NK, zlikwidowana przez fb. Czy na p[ewno, chcesz utrzymywać kontakty, poprzez portal randkowy= facebook, książka/twarz, jest portalem randkowym i bardzo, bardzo interesuje się WSZYSTKIM, na Twój temat: od kontaktów, po kondycję dźwięków w toalecie z rana (Abc udostępnia w Androidzie, mikrofon i urządzenia bezprzewodowe do nasłuchu - to potęzne narzędzia. Już większość to wie : D : PZDR 09:29, 26.01.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%