Zamknij

Jaką siłę w dzisiejszym świecie ma marketing wizualny?

12:28, 12.01.2023 Materiał promocyjny Aktualizacja: 15:28, 12.01.2023
Skomentuj

Dowiedz się, jaką rolę odgrywa w dzisiejszym świecie siła marketingu wizualnego. Sprawdź, czym on jest i dlaczego jest on tak bardzo ważny w budowaniu marki.

Siła marketingu wizualnego

Naukowcy w pewnych badaniach udowodnili, że nasze mózgi przetwarzają obrazy 60 000 razy szybciej niż tekst. Wraz z rozwojem technologii zmieniają się również preferencje konsumentów dotyczące korzystania z treści. Poszukujemy treści opartych na wartości i atrakcyjnych wizualnie. Ponadto nasz obecny krajobraz cyfrowy jest tak konkurencyjny, że wiele firm konkuruje w walce o uwagę swoich odbiorców, pozostając na bieżąco z unikalnymi i odpowiednimi treściami wizualnymi.

W tym artykule opisujemy, czym jest marketing wizualny, jaką posiada siłę i jak bardzo wpływa on na wybory konsumentów. Na przykład dobra wizualna reklama kasyna online w sieci może przyciągnąć potencjalnego użytkownika, który zarejestruje konto i wejdzie w GGBet logowanie, aby zagrać w swoje ulubione gry. A zatem poznajmy siłę marketingu wizualnego.

Czym jest marketing wizualny?

Marketing wizualny to proces marketingu za pomocą zdjęć, filmów i innych elementów wizualnych, które świadczą o wartości produktu lub marki. Chociaż marketing treści wizualnych obejmuje filmy, może również pojawić się w infografikach, memach opartych na obrazach i innych rodzajach treści wizualnych. Wizualne kampanie marketingowe są częściej udostępniane i uzyskują większy zasięg niż reklamy tekstowe.

Inwestowanie firm w marketing wizualny jest nieocenione dla ogólnej strategii marketingowej. Prawidłowe wykonanie może skutecznie zwiększyć świadomość i reputację marki.

Dlaczego ma to znaczenie dla marek?

Przy całym natłoku informacji, którego doświadczamy na co dzień, marki muszą myśleć nieszablonowo, aby być wyjątkowymi i atrakcyjnie reklamować swoją ofertę. Dlatego informacje przedstawione w formie wizualnej mają dużo większe szanse na utrwalenie niż inny rodzaj treści marketingowych.

Dodatkowo marketing wizualny jest dostępny dla wszystkich. Twoja marka może skorzystać na wykorzystaniu treści wizualnych w marketingu, bez względu na branżę, w której się znajdujesz.

Oto, co musisz wiedzieć o marketingu wizualnym

  1. Treści wizualne zwiększają zaangażowanie

Nie jest tajemnicą, że treści wizualne są bardziej angażujące, niż inne formy treści. Jeśli nas wciągnęło i zaangażowało, mamy większe szanse na stworzenie pozytywnego doświadczenia z ludźmi i marką stojącą za daną treścią.

Jednak zaangażowanie bierze się z tworzenia odpowiednich treści. Ale ponieważ treści wizualne lepiej angażują ludzki mózg, nie ma sensu włączać treści wizualnych do strategii marketingowej. Firma MDG Advertising twierdzi, że 60% osób częściej rozważa zakup produktu lub wynajęcie usługi w wynikach wyszukiwania. Co więcej, posty w mediach społecznościowych z obrazami powodują ponad dwukrotnie większe zaangażowanie osób w zakup produktu.

Bonusem z tworzenia filmów reklamowych po raz pierwszy jest ponowne wykorzystanie ich do udostępniania na platformach społecznościowych, na przykład na Instagramie czy na Facebooku. Takie podejście jest fantastyczne dla marek, które mogą zaprezentować swoje produkty, jednocześnie podkreślając swój unikalny styl i jakość marki.

  1. Pomaga budować głębokie więzi z odbiorcami

Badania wykazały, że 93% całej komunikacji ma charakter wizualny. Dlatego treści wizualne przyciągają naszą uwagę i mają moc wpływania na nasze emocje, postawy i decyzje. Reklamy wizualne generują emocje, więc kiedy je widzimy, nasze emocje prowadzą nas do głębszego połączenia z treścią i ludźmi za nią stojącymi. Na przykład, gdy widzimy urzekającą wizualnie reklamę z silnym przekazem, nasza wyobraźnia bierze stery, a czasami budzi w nas skojarzenia, wspomnienia i pragnienia.

Ponieważ uczucia kierują ludźmi, niektóre zakupy są pod silnym wpływem emocji, podczas gdy na inne mają niewielki wpływ. Jako marketer możesz wykorzystać treści wizualne, aby wywołać emocjonalne i podświadome reakcje, aby wpłynąć na dokonywane przez klientów zakupy.

  1. Marketing wizualny zapada w pamięć i jest skuteczny

Biorąc pod uwagę naszą zmniejszającą się przez dziesięciolecia koncentrację uwagi, korzystanie z marketingu wizualnego pomaga markom z tym walczyć. Treści wizualne mają przewagę nad tekstem pisanym, jeśli chodzi o szybkość przyswajania i trawienia informacji.

Badanie przeprowadzone przez firmę Brain Rules pokazuje, że kiedy ludzie słyszą informacje, prawdopodobnie zapamiętają tylko 10% tych informacji trzy dni później. Jeśli jednak połączysz odpowiedni obraz z tymi informacjami, ludzie zachowają 65% informacji trzy dni później. Albo podczas, gdy konsumenci zachowują w pamięci tylko 20% tego, co czytają, mogą zachować 80% oglądanych materiałów wizualnych. Nawet samo dodanie koloru do treści zwiększy zaangażowanie odbiorców w zakup danego produktu.

 

Statystyki dowodzą, że kolorowe wizualizacje zwiększają chęć czytania treści o 80%. Należy zatem pamiętać, aby włączyć kolor do treści wizualnych, jeśli chce się utrzymać zaangażowanie odbiorców.

  1. Wizualizacje pozostawiają niezatarte wrażenie

Ludzie podejmują szybkie decyzje i osądy. Ludzki mózg tworzy pierwsze wrażenie w 50 milisekund, a mając po swojej stronie marketing wizualny, można mieć pewność, że robi się pozytywne wrażenie na swoich widzach. Nasze umysły mogą szybciej przywołać informacje o firmie, jeśli zobaczyliśmy jej wizualną reprezentację w treści wizualnej lub więcej.

Oczywiście w ten sposób marketing wizualny może pomóc w budowaniu silniejszego wizerunku marki w umysłach klientów. Marketing wizualny robi trwałe wrażenie i pomaga wyróżnić się marce z tłumu. Należy przy tym pamiętać, że tworzone przez firmę treści wizualne powinny być wartościowe i pomocne w wywieraniu trwałego wrażenia, a w konsekwencji podjęcia zakupu danego produktu lub usługi.

(Materiał promocyjny)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%