Zamknij

Radcy na odległość

10:18, 16.01.2021 | KS
Skomentuj
REKLAMA

Szukasz nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego? W tym roku będzie o nie nieco trudniej niż przed pandemią.

Komu przysługują nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie? Wszystkim, którzy nie są w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym - co należy podkreślić - osobom fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku.

Jeśli należy się do tej ostatniej grupy, przed udzieleniem porady należy przedstawić: kopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie i w rybołówstwie, jakie otrzymało się w danym roku i w ciągu 2 poprzednich lat, tudzież oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie, a także informacje określone w przepisach Ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy.

Są zmiany

Mińskie starostwo poinformowało niedawno, że w związku z sytuacją epidemiologiczną na terenie powiatu do odwołania zawieszone jest udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej i świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w dotychczasowej formie.

Jak się okazuje, porady można teraz uzyskać na odległość (telefon, mail), zgodnie z harmonogramem pracy punktów. Punktów tych jest na terenie powiatu 12 (Mińsk Mazowiecki, Sulejówek, Halinów, Stanisławów, Dębe Wielkie, Siennica, Latowicz, Cegłów, Mrozy, Kałuszyn Dobre i Jakubów). Harmonogram ich pracy w 2021 r. można znaleźć na stronie internetowej powiatu.

Warto wiedzieć, że obowiązuje rejestracja na porady. Można to zrobić za pośrednictwem strony internetowej (https://np.ms.gov.pl/mazowieckie/miński), telefonicznie (25 756-40-77 - od poniedziałku do piątku w godzinach pracy starostwa) lub mailowo (npp@powiatminski.pl - mail służy wyłącznie do umówienia wizyty, nie należy opisywać spraw ani załączać żadnych dokumentów dotyczących sprawy).

- Najczęstszym środkiem komunikacji na odległość wybieranym przez osoby korzystające z pomocy jest telefon - przypomina mińskie starostwo. - Przed rozmową z prawnikiem lub doradcą o umówionej godzinie warto przygotować dokumenty dotyczące sprawy, o której chcemy rozmawiać (o ile takie posiadamy), a także kartkę i długopis, które mogą przydać się, aby zapisać informacje przekazywane przez prawnika (doradcę). Osoby korzystające z porady telefonicznej powinny pamiętać, że w każdej chwili mogą przerwać rozmowę, aby poprosić o powtórzenie informacji lub wyjaśnienie, jeśli jakaś część przekazywanej informacji jest dla nich niezrozumiała. Jeżeli zachodzi potrzeba sporządzenia projektu pisma lub planu działania, może on być przesłany przez prawnika (doradcę) na adres e-mail osoby korzystającej z porady - dodają.

Zachęcają też do składania opinii o udzielonych poradach. Ankietę (z datą porady oraz nazwiskiem prawnika lub doradcy, który udzielił porady) można przesłać: w wersji papierowej (Starostwo Powiatowe, ul. Kościuszki 3, 05-300 Mińsk Mazowiecki, mailem (npp@powiatminski.pl) lub złożyć telefonicznie (25 756-40-77 - od poniedziałku do piątku w godzinach pracy starostwa).

(KS)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%