Zamknij

Oszuści ciągle włamują się na konta bankowe i wyłudzają kody Blik

17:18, 29.12.2021 IR Aktualizacja: 17:18, 29.12.2021
Skomentuj

Jak relacjonuje asp. szt. Marcin Józwik, oficer prasowy łukowskiej komendy, kilka dni temu policjanci zostali powiadomieni o oszustwie, którego ofiarą padła 31-latka z gminy Krzywda.

- Rzekomy bankowiec wmówił jej, że konto bankowe, które użytkuje, jest zagrożone oraz że ktoś w Sopocie próbował włamać się na nie i wypłacić pieniądze. Mężczyzna zapewniał 31-latkę, iż „jedynym ratunkiem” jest konieczność zainstalowania aplikacji Quick Support i przekazanie mu danych autoryzacyjnych. Nieświadoma podstępu kobieta przekazała oszustowi jeszcze 3 kody blik. O operacjach finansowych na koncie bankowym system powiadomił sms-em męża 31-latki. Mężczyzna zorientował się, że stracili pieniądze z konta i natychmiast je zablokował. Niestety „wypłynęło” z niego prawie 10 tys. zł - dodaje rzecznik.

Z kolei 1000 zł stracił dzień przed Wigilią 35-latek, który przesłał kod BLIK swojej kuzynce. Jej konto na portalu społecznościowym przejęli oszuści. Wysyłając wiadomości do jej znajomych, prosili o kody BLIK i ich autoryzację. Niestety młody mężczyzna tak zrobił, a dopiero później skontaktował się z kuzynką. Kiedy z nią rozmawiał, dowiedział się, że właśnie stracił pieniądze, bo oszuści poszyli się pod kobietę.

O próbie oszustwa powiadomiła też 23 grudnia policjantów 30-latka, która na jednym z portali aukcyjnych wystawiła do sprzedaży sukienkę.

- Z nią oszuści skontaktowali się, wykorzystując popularny komunikator - informuje Marcin Józwik. - Kobieta zgodnie z instrukcją kliknęła w podesłany jej do płatności link, a następnie zalogowała się do swojej aplikacji bankowej. Po chwili zauważyła, że nie może wykonać już tam żadnej operacji finansowej. 30-latka domyśliła się, że oszuści przejęli jej konto, i natychmiast skontaktowała się z konsultantem infolinii bankowej. Zablokował on konto, uniemożliwiając oszustom jakiekolwiek operacje finansowe. Kobieta, chcąc dodatkowo zabezpieczyć swoje oszczędności, wypłaciła z bankomatu gotówkę.

Policja przypomina, że niestety oszuści ciągle szukają potencjalnych ofiar. Wybierają je nie tylko wśród robiących zakupy w internecie, ale też wśród sprzedających. Bez względu na to, w jakiej roli występujemy, zawsze musisz zachować ostrożność i stosować zasadę ograniczonego zaufania. Pamiętajmy, żeby nie klikać w link niewiadomego pochodzenia bądź przesłany przez nieznaną nam osobę i podawać danych z karty płatniczej. Przez nieuwagę oraz chęć szybkiej sprzedaży swoich rzeczy traci się często swoje oszczędności.

Szczególną ostrożność należy zachować również w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. Bezwzględnie należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby. Nie można ulegać namowom rozmówców, byśmy przekazali im dane i kody. Zalecany jest kontakt z ogólnodostępnymi numerami infolinii bankowych, gdzie prawdziwy konsultanci mogą nas poinformować o podejrzanych transakcjach finansowych. Pamiętajmy: zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, skontaktujmy się telefonicznie z tą osobą, zweryfikujmy tą informację i upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa.

(IR)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%