Siedlecka filia Stadlera z pewnością nie będzie borykać się z brakiem pracy. Jak już informowaliśmy, firma zwyciężyła w rekordowym przetargu Kolei Mazowieckich. Zrealizuje zamówienie opiewające na kwotę 2,2 miliarda zł brutto.
Oferta Stadlera okazała się najkorzystniejsza w przetargu ogłoszonym przez Koleje Mazowieckie i - o ile nie wpłyną odwołania od innych producentów - to najprawdopodobniej umowa ramowa zostanie podpisana w ostatnim tygodniu października. Zamówienie dla KM zostanie zrealizowane w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach, przy udziale polskich partnerów i poddostawców.
Najnowsze Flirty
Stadler zaoferował Kolejom Mazowieckim najnowszą wersję pojazdu typu Flirt - nowoczesnego, lekkiego, energooszczędnego pojazdu z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Nowego Flirta cechuje niższa masa w porównaniu z pojazdami innych producentów, a co za tym idzie niższe zużycie energii elektrycznej.
– Pociągi te są komfortowo wyposażone, świetnie wyciszone i niezawodne. Będą posiadały między innymi klimatyzację, gniazdka elektryczne, Wi-Fi, stojaki na rowery, defibrylatory, automaty z przekąskami – wylicza Marta Jarosińska, kierownik ds. Komunikacji w Dywizji Europa Centralna Stadlera. Będą oczywiście także przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
Pojazdy typu Flirt mogą się poszczycić na polskim rynku wysokim wskaźnikiem niezawodności wynoszącym aż 99,9%.
Do 2022 roku
– Realizacja tego zamówienia jest podyktowana strategią Kolei Mazowieckich, w której jednym z priorytetów jest ciągłe podnoszenie standardów obsługi naszych podróżnych. Zakup nowoczesnych pojazdów, a także równoległe stopniowe eliminowanie tych najstarszych, tj. ezt EN57, przełoży się na wysoki standard podróży. Jest to także związane z rosnącymi potrzebami przewozowymi stale wzrastającej liczby osób w samej aglomeracji warszawskiej oraz poza nią – zaznacza Donata Nowakowska, dyrektor Biura Rzecznika Prasowego Kolei Mazowieckich.
Realizacja zamówienia będzie odbywać się w 6 transzach i jest prognozowana na okres od 2018 r. do 2022 r. Łącznie zostanie dostarczonych 61 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz 10 dwuczłonowych ezt. Nowe Flirty w pierwszej kolejności będą jeździć najprawdopodobniej na trasie Warszawa - Działdowo. W przyszłości zobaczymy je także m.in. w Radomiu, Warszawie, Mińsku Mazowieckim.
Więcej w ŻS z 20 października
2 0
Bardzo przykro, ze pracownicy mimo tak duzych zamowien nie moga cieszyc sie stabilnym zatrudnieniem i godnym wynagrodzenie poniewaz Firma zatrudnia specjalistow a wynagradza ich jak sprzedawcow na kasie w markecie
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu zyciesiedleckie.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz