Dzięki czujności i profesjonalizmowi pracowników Urzędu Pocztowego w Węgrowie, udało się zapobiec oszustwu, które mogło pozbawić starszą kobietę 5000 zł. To kolejne zdarzenie, które przypomina o zagrożeniu, jakie stanowią oszustwa, oraz o kluczowej roli, jaką w ochronie seniorów pełnią pracownicy instytucji obsługujących klienta.
30 stycznia do węgrowskiego urzędu pocztowego przyszła starsza kobieta, pytając, jak może wysłać pieniądze do „Georgii”. Początkowo pani Wiktoria Korczak, pracownica poczty, pomyślała, że chodzi o stan w USA. Szybko jednak zauważyła niejasności w rozmowie oraz niepokój seniorki, co wzbudziło jej podejrzenia.
- Moją podejrzliwość wzbudził fakt, że klientka nie wiedziała dokładnie, gdzie wysyła pieniądze. Po jej wyjściu poinformowałam przełożonego o swoich obawach. Doświadczenie i intuicja podpowiadały mi, że kobieta mogła paść ofiarą oszustwa – relacjonuje Wiktoria Korczak.
Kiedy seniorka udała się do banku, by wypłacić gotówkę, wróciła do urzędu pocztowego z 5000 zł. Jej zdenerwowanie i pośpiech tylko umocniły podejrzenia pocztowców. Postanowili interweniować, a na miejsce wezwano policję. Po przybyciu funkcjonariuszy, starsza kobieta wyjaśniła, że znalazła w internecie ofertę rzekomej lokaty powiązanej z polskim koncernem energetycznym. Chociaż była świadoma ryzyka, była przekonana, że wysłanie dodatkowych pieniędzy jest konieczne, by odzyskać wcześniej zainwestowane środki.
- To, co zwróciło moją szczególną uwagę, to stopień manipulacji, jakiej poddana została ta starsza kobieta. Przestępcy często wmawiają swoim ofiarom, że ich działania są na granicy legalności, tworząc atmosferę strachu i izolacji – mówi Andrzej Gorczyca, naczelnik Urzędu Pocztowego w Węgrowie.
Na szczęście, po rozmowie z funkcjonariuszami i pracownikami poczty, seniorka zdecydowała się zrezygnować z transakcji i zgłosić sprawę na policję.
To zdarzenie podkreśla, jak istotna jest edukacja seniorów oraz czujność pracowników instytucji obsługujących klientów. Monika Borycka, Dyrektor Zarządzająca Regionem Sieci Wschód I Poczty Polskiej, zaznacza:
-Ta historia pokazuje, jak ważne jest edukowanie seniorów i ich bliskich o metodach działania oszustów. Pracownicy urzędów, banków oraz instytucji finansowych powinni być czujni i nie bać się interweniować w sytuacjach budzących podejrzenia. Czasami jedno pytanie, czy sugestia, mogą uratować kogoś przed finansową katastrofą.
źródło: Poczta Polska/opracowanie własne
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu zyciesiedleckie.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz