Zamknij

Dziewięć mazowieckich miast zyska obwodnice

13:52, 14.09.2021 KL Aktualizacja: 21:23, 14.09.2021
Skomentuj

Dwie z dziewięciu obwodnic: Lipska i Pułtuska są już w realizacji. Kolejnych siedem obwodnic, w tym Siedlec i Sokołowa Podlaskiego jest w fazie przygotowania dokumentacji projektowej. 

Za sprawą rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030, województwo mazowieckie zyska dziewięć obwodnic.

OBWODNICA SIEDLEC

6 listopada 2020 r. podpisano umowę na opracowanie STEŚ-R i materiałami do uzyskania DŚU dla obwodnicy Siedlec w ciągu DK63.
Osiem kilometrów po nowym śladzie
To nowe zadanie, którego proces inwestycyjny dopiero się rozpoczyna. Wykonane prace wskażą wariantowy przebieg obwodnicy Siedlec. Zakłada się, że trasa zostanie zbudowana po północno-zachodniej stronie miasta Siedlce, na przedłużeniu istniejącej południowej obwodnicy Siedlec w ciągu DK2.

Obwodnica będzie zaczynać się włączeniem w istniejący ciąg DK63 po północnej stronie miejscowości Chodów, a kończyć się będzie połączeniem z istniejącą DK2 w rejonie miejscowości Stare Iganie.

Docelowy przebieg trasy klasy GP zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.
 
Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy Siedlec jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 2 i 63.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samych Siedlcach.

Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie i dopełnienie efektu, który zapewnia realizacja autostrady A2. Poprzez budowę tej obwodnicy w ciągu DK63, wraz z oddaniem autostrady, zmieni się cały układ komunikacyjny miasta, gdzie ruch dalekobieżny i tranzytowy nie będzie wjeżdżał do miejscowości.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 
Planowany harmonogram realizacji:
- do czerwca 2022 r. - złożenie wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej
- 2024 r. - ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj
- 2025 r. - podpisanie umowy z wykonawcą
- 2026-2028 - planowane lata realizacji robót budowlanych
 
OBWODNICA SOKOŁOWA PODLASKIEGO
6 listopada 2020 r. podpisano umowę na opracowanie STEŚ-R i materiałami do uzyskania DŚU dla obwodnicy Sokołowa Podlaskiego w ciągu DK62 i 63.
 
Dwadzieścia trzy kilometry po nowym śladzie
To nowe zadanie, którego proces inwestycyjny dopiero się rozpoczyna. Wykonane prace wskażą wariantowy przebieg obwodnicy Sokołowa Podlaskiego. Docelowy przebieg trasy klasy GP zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.
 
Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy Sokołowa Podlaskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 62 i 63.

Obecnie obie drogi krajowe przebiegają przez gęsto zabudowany obszar miasta i stanowią jego kręgosłup komunikacyjny.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Sokołowie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 
Planowany harmonogram realizacji:
- do czerwca 2022 r. - złożenie wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej
- 2024 r. - ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj
- 2025 r. - podpisanie umowy z wykonawcą
- 2026-2028 - planowane lata realizacji robót budowlanych.

(KL)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%