Kierowcy przejeżdżają już nad linią kolejową Warszawa – Białystok mogą korzystać z nowego bezkolizyjnego skrzyżowania.
Zwiększy ono poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym, a po ukończeniu części drogowej usprawni też komunikację w miejscowości. Inwestycja za 48 mln zł jest współfinansowana ze środków funduszu CEF „Łącząc Europę”.
W Małkini kierowcy mogą już bezpiecznie przejechać nad torami linii Warszawa – Białystok. Wiadukt zastąpił przejazd kolejowo-drogowy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 627 i 694. Pociągi przejeżdżają pod obiektem, a kierowcy korzystają z nowej jezdni po jednym pasie w każdą stronę bez konieczności postoju przed rogatkami. Dla pieszych i rowerzystów przygotowano chodnik i ścieżkę rowerową. Długość wiaduktu bez dojazdów wynosi 110 m.
Prace będą kontynuowane – wykonawca wkrótce przystąpi do rozbiórki dotychczasowego przejazdu w poziomie szyn i robót wykończeniowych na dojazdach do obiektu. Na miejscu obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu w celu zakończenia robót drogowych. Dzięki przebudowie odcinków przyległych ulic, budowie dwóch rond i dojazdów usprawni się komunikacja w miejscowości. Pozostały zakres robót nie ma wpływu na prowadzenia ruchu pociągów. Zakończenie całości robót jest planowane w pierwszym kwartale 2022 roku.
Rail Baltica dla podróżnych i mieszkańców
Budowa wiaduktu to kolejna inwestycja PLK w Małkini związana z modernizacją linii Rail Baltca. Mieszkańcy korzystają z już nowych, wygodniejszych peronów z bezpiecznym przejściem podziemnym. Poziom bezpieczeństwa w ruchu pociągów zwiększyło wprowadzenie nowoczesnego lokalnego centrum sterowania. Od ponad półtora roku pociągi kursują po dwóch torach i nowych mostach na Bugu. Zlikwidowane zostało „wąskie gardło” i poprawiła się przepustowość na ważnej krajowej i międzynarodowej trasie.
Na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a granicą województwa mazowieckiego PLK zaplanowały budowę 12 bezkolizyjnych przepraw przez tory. Od jesieni 2019 roku można już korzystać z przejść podziemnych w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie.
W maju 2021 r. oddano do użytku wiadukt nad torami w Toporze. Zaawansowane są budowy dwóch wiaduktów drogowych w Łochowie. Prace będą jeszcze prowadzone w: Zielonka – tunel drogowy; Kobyłka Ossów – wiadukt drogowy; Kobyłka – tunel drogowy; Tłuszcz – wiadukt drogowy; Mokra Wieś – wiadukt drogowy, Topór – przejście pod torami. Bezkolizyjne skrzyżowania budowane są w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne - Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów - Sadowne”, współfinansowanego z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość inwestycji to 248 mln zł netto.
12 bezkolizyjnych skrzyżowań na mazowieckim odcinku trasy Rail Baltica, to jeden z projektów realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na linii ważnej dla europejskiej i krajowej sieci kolejowej. Korzystamy już z efektów prac na trasie Warszawa - Czyżew. W ubiegłym roku rozpoczęły się prace na odcinku Czyżew – Białystok, a w sierpniu tego roku rozpoczęła się modernizacja stacji Ełk. Przygotowywane są realizacje na kolejnych odcinkach od stolicy Podlasia do granicy państwa.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu zyciesiedleckie.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz