Zamknij

Jak promować swoją działalność poza internetem?

13.19, 20.12.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 13.19, 20.12.2022

Współczesny internet pełen jest marketingowych treści, które swoim natężeniem i ilością męczą odbiorcę. Z badań brytyjskiej agencji Enders Analysis wynika, iż od 18% do 79% wszystkich danych przesyłanych w internecie przeznaczanych jest na szeroko pojęty marketing. Średnio, połowa wszystkich treści w internecie ma związek z marketingiem i reklamą. Może warto więc pójść pod prąd współczesnym trendom i spróbować promocji poza siecią? Jak skutecznie promować swoją działalność poza internetem? 

Własna droga ku skutecznej reklamie

Wiele firm, poprzez niewłaściwe działania marketingowe, nie może w pełni rozwinąć swojego potencjału. Początkujące przedsiębiorstwa starają się powtórzyć schematy, które zadziałały w większych podmiotach, odnoszących międzynarodowe sukcesy. Przy takich metodach reklamy, sukcesy zazwyczaj jednak nie nadchodzą lub też mają znacznie mniejszy wymiar niż się zakłada. Wynika to z faktu, iż podobne schematy wykorzystuje tysiące firm obecnych na rynku, przez co skuteczność takich metod wyczerpuje się, czyniąc je zbyt powtarzalnymi. Odnosi się to w dużej mierze do treści odnajdywanych w internecie - ich przesyt i przepełnienie sieci zbliżonymi do siebie postami reklamowymi męczy widza i przestaje zwracać uwagę. 

Za twórcę reklamy i promocji uznaje się historycznie Arystotelesa, który za pomocą zbioru oryginalnych wypowiedzi, umiał przekonać do swoich myśli i zachowań dużą grupę ludzi. Za klucz powodzenia tej perswazji uznawał Arystoteles oryginalność pomysłu i indywidualne podejście do każdego przypadku. Wedle jego słów u początku każdej filozofii stoi zdziwienie. Można to odnieść również do marketingu - nie zawsze to co wybierane przez większość, okazuje się słuszne. Czasem warto powrócić do innych metod, które w dobie przytłaczającego i męczącego internetu mogą stać się dużo korzystniejsze. Gdy każdy z każdym rywalizuje online, warto znaleźć się poza siecią - na plakacie, ulotce czy folderze papierowym. Wielu ekspertów ogłasza koniec ulotek twierdząc, iż nie są one czytane a zawarte na nich informacje nie są absorbowane przez społeczeństwo. Takie twierdzenie nie jest prawdziwe. Z badań Głównego Urzędu Statystycznego wynika, iż 50% gospodarstw zachowuje otrzymane w różnych miejscach swych dziennych wędrówek ulotki, a co czwarty badany zapoznaje się z treścią zapisaną na ulotce. Jeśli zaś ulotka zawiera jakąś promocję bądź zniżkę, z tego typu nośnikiem reklamowym zapoznaje się niemal 90% wszystkich użytkowników. Przerasta to liczbę osób zapoznających się z treściami internetowych reklam, które jak najszybciej są zamykane i wyłączane.

Inspiracje reklamowe, czyli promuj skutecznie

Nie tylko w sieci można wykonać skuteczną reklamę czy promocję marki. Analogowa forma realizowana z pomocą materiałów fizycznych rozdawanych czy na różne sposoby dostarczanych do odbiorcy przeżywa swój powolny renesans. Jak wynika z badań jest to po prostu skuteczne, często bardziej niż wielkie kampanie radiowo-telewizyjne. Najważniejsze to oryginalne sposoby na dotarcie do klienta i sprawna realizacja procesu. Jakie mogą być inspiracje na reklamę analogową?

Form realizacji klasycznej, drukowanej reklamy jest wiele. Do dobrze przez klientów odbieranych form marketingu należy przede wszystkim dostarczanie ulotki z dołączonym niewielkim prezentem. Komis samochodowy może dodać odświeżacz powietrza, sala zabaw - malutką zabawkę, klucz to zainteresowanie klienta i przyciągnięcie jego uwagi nawet najbardziej infantylnym upominkiem. Kolejnym pomysłem jest drukowanie ulotek połączonych z kodami rabatowymi. Mogą to być zniżki na usługi, ulga na zakup produktu czy darmowa wizyta. Klient ma czuć, iż to właśnie do nas opłaca mu się przyjść. Popularnym ostatnio we Francji zabiegiem marketingowym, jest wysyłanie pocztówek bądź listów do klientów. W dzisiejszych czasach otrzymujemy mało listów, pocztówka czy koperta z napisaną specjalnie do nas treścią bez wątpienia poruszy serce i otworzy portfel. Warto więc spróbować i tej formy marketingu analogowego i sprawdzić, czy francuskie pomysły znajdą żyzny grunt na polskim polu konsumenckim.

Drukowanie ulotek Kraków

Aby rozdać czy rozesłać ulotki, należy je najpierw zamówić. Miasto Kraków, jeden z najszybciej rozwijających się rynków biznesowych w Polsce gdzie jak grzyby po deszczu powstają kolejne firmy, nie posiada wielu drukarni. W liczbie około 20 większych zakładów poligraficznych, jeszcze mniej jest punktów, które w dobrej jakości i pozytywnym stosunku jakości do ceny potrafią wykonać druk w odpowiadających założeniom marketingu ilościach. Kluczem przy zamawianiu materiałów reklamowych jest przede wszystkim ekspresowa realizacja oraz dostosowanie formatu do konkretnych potrzeb (bezproblemowe stosowanie rozmiarów niestandardowych). Kluczowym czynnikiem jest odpowiednie pokrycie ulotek. Jeśli firma chce przyciągnąć do siebie klienta, jakość jej folderu reklamowego musi być widoczna i przewyższająca konkurencję. Pożądanym efektem przy drukowaniu ulotek, jest możliwość foliowania i uszlachetniania drukowanych materiałów oraz wyboru odpowiedniego rozmiaru i gramatury papieru.

Więcej informacji na temat druków reklamowych można znaleźć na stronie https://vprint.pl/druk-ulotek/ 

Drukowanie ulotek Kraków może być zrealizowane szybko i wykonane w rozsądnej cenie jeśli wybierzemy w tym celu odpowiedni zakład poligraficzny. Warto zwrócić uwagę, by usługi firmy w pełni wpisywały się w potrzeby rynku marketingowego - drukarnia powinna oferować konkurencyjne ceny, a także możliwość wyboru papieru, sposobu druku, jak i personalizację rozmiaru.

(artykuł sponsorowany)
 
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%