Wiele osób zmaga się z częstymi telefonami z różnymi propozycjami i reklamami. Czy istnieje możliwość, aby walczyć oraz ograniczyć połączenia od telemarketerów?
Praktycznie codziennie większości osób zdarza się odebrać telefon z jakąś propozycją. Osoba po drugiej stronie próbuje nam wówczas przedstawić jakąś ofertę na skorzystanie z usługi czy też na zakup danego produktu. Należny zaznaczyć, że telemarketing to jedno z najpopularniejszych narzędzi marketingu bezpośredniego.
Czy istnieją sposoby, aby bronić się przed często irytującymi i często powtarzającym się telefonami. Jak twierdzą specjaliści w tym zakresie, w ujęciu RODO telemarketing to forma marketingu bezpośredniego, na który nie musimy zbierać zgód osób fizycznych. W związku w tym przypadku nie ma naruszeń prawa.
Niemniej jednak istnieje jeszcze art. 172 ust. 2 ustawy o prawie telekomunikacyjnym. Zgodnie z tym przepisem działania telemarketingowe są dozwolone wyłącznie za uprzednią zgodą abonenta lub użytkownika końcowego. W związku z powyższym jeżeli podczas rozmowy z telemarketerem powiemy, że nie chcemy, aby nasze informacje były dalej wykorzystywane, jego obowiązkiem jest przerwanie rozmowy oraz niezwłoczne powiadomienie administratora danych o konieczności usunięcia danego numeru telefonu z jego bazy.
źródło: własne / Dziennik Zachodni
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz