Rozpoczęły się przygotowania do budowy Urzędu Skarbowego w Węgrowie. Nowa siedziba budynku będzie mieściła się przy ul. Kościuszki 10.
Temat budowy Urzędu Skarbowego został poruszony w poniedziałek, 23 września, w trakcie konferencji prasowej, w której uczestniczyła m.in. wicemarszałek Maria Koc, naczelnik Urzędu Skarbowego w Węgrowie Edyta Bardadyn i starosta powiatu węgrowskiego Ewa Besztak.
Obecna siedziba Urzędu Skarbowego mieści się przy ul. Kościelnej 4, w zabytkowym budynku dawnego klasztoru OO. Bartoszków. Późnobarokowa budowla dawnego kolegium szkoły średniej i seminarium jest własnością parafii pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Węgrowie. Obiekt co prawda został częściowo przebudowany, ale zachowała się jedna z wież, zwieńczona hełmem. Obecnie jest w złym stanie i wymaga natychmiastowej poprawy wizerunku. Ponadto obecna siedziba Urzędu Skarbowego nie spełnia współczesnych standardów do pełnienia funkcji publicznej pod względem np. sali obsługi klienta w tym obsługi osób niepełnosprawnych.
(...)
12 października 2017 roku, radni Rady Miejskiej w Węgrowie wyrazili zgodę na zbycie w drodze darowizny na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości niezabudowanej o powierzchni 0,2963 ha położonej przy ulicy Kościuszki 10 z przeznaczeniem na budowę Urzędu Skarbowego.
Podczas poniedziałkowego spotkania przedstawiona została nowa koncepcja i najważniejsze założenia inwestycji. – Ta inwestycja jest potrzebna po to, by Urząd Skarbowy mógł normalnie funkcjonować, a pracownicy, których jest 50, nie musieli pracować na powierzchni, która według standardów jest przeznaczona dla 30 osób. Dołożę wszelkich starań, by budowa ruszyła jak najszybciej – mówiła wicemarszałek Maria Koc. – Musimy czekać na dokumentację, później będziemy zabiegać o to, by odbyło się to tak, jak było w przypadku budowy nowej siedziby straży pożarnej. (...)
W poniedziałek, 23 września, ogłoszony został przetarg na dokumentację budowlaną. Budowa ma ruszyć w przyszłym roku i ma potrwać od 2 do 4 lat. Całkowita powierzchnia inwestycji wynosić będzie 1.750 m kw. Zakłada się, że koszt zadania to około 10 mln zł.
Więcej w Życiu Siedleckim w piątek, 27 września
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz