Zamknij

Komunikacja wewnętrzna w małej firmie - jak o nią zadbać?

00:00, 30.11.2023 art. sponsorowany

Czy wiesz, że dzięki skutecznej komunikacji wewnętrznej możesz poprawić efektywność pracy swojego zespołu? Warto zatem o nią zadbać, korzystając z konkretnych narzędzi komunikacyjnych. Co więcej, musisz ustalić kanały do kontaktowania się z zespołem, za pośrednictwem których będziesz przekazywać najważniejsze informacje. Ważne jest także zaplanowanie odpowiedniej struktury komunikacji. Poznaj więcej szczegółów!

Ustal kanały komunikacyjne i strukturę komunikacji

Dobra organizacja pracy w firmie powinna być priorytetem - dotyczy to również ustalenia odpowiednich kanałów porozumiewania się z pracownikami oraz zaplanowania komunikacji wewnętrznej zespołu. W małych firmach warto postawić na cotygodniowe wysyłanie e-maili do każdego członka teamu, czyli innymi słowy zaplanowania newslettera firmowego. Mogą one zawierać informacje o nowych projektach, zmianach kadrowych lub zbliżających się eventach firmowych. Ważne jest także wyznaczenie osoby, do której pracownicy będą zgłaszać swoje problemy z realizacją konkretnego zadania lub zadawać pytania dotyczące dalszych etapów pracy - może to być na przykład przedstawiciel działu HR lub osoba nadzorująca pracę teamu. Jeśli chcesz znaleźć więcej informacji na temat struktury komunikacji w firmie, przeczytaj porady dla pracodawców i poznaj dodatkowe wskazówki.

Jakie narzędzia komunikacji wewnętrznej warto zastosować?

Jednym z częściej wybieranych narzędzi do komunikacji wewnętrznej w małej firmie jest wspomniany wcześniej mailing w postaci newsletterów, ale warto też zwrócić uwagę na inne rozwiązania. Można zdecydować na plakaty i ogłoszenia umieszczone w widocznym miejscu w biurze, które będą informować chociażby o zbliżających się eventach firmowych czy innych ważnych wydarzeniach. Dobrym wyborem są też drukowane biuletyny zawierające priorytetowe informacje na przykład na temat planowanych zmian w firmie. Innym narzędziem mogą być podcasty, które cieszą się popularnością wśród miłośników nowoczesnych rozwiązań.

Zadbaj o komunikację wewnętrzną między pracownikami

W każdej firmie – bez względu czy jest mała, czy duża - priorytetem powinno być zadbanie o efektywną komunikację wewnętrzną między pracownikami, w czym pomocne okażą się nowoczesne technologie. Warto zwrócić uwagę na programy ułatwiające wspólną realizację projektu. Przykładem jest Microsoft Teams, który sprawdza się zarówno w przypadku pracy indywidualnej, jak i grupowej. Narzędzie pozwala zadbać o skuteczną komunikację wewnętrzną, umożliwiając prowadzenie rozmów oraz dzielenie się postępami w realizacji projektu. W małych firmach bardzo dobrze sprawdzają się również funkcjonalne komunikatory, takie jak Slack, które pozwalają na komunikację w czasie rzeczywistym.

Chcesz obliczyć wartości netto i brutto towaru lub usługi przy danej stawce podatku VAT? Skorzystaj z kalkulatora VAT w serwisie Pracuj.pl dla Firm!

Organizuj regularne spotkania

W skutecznej komunikacji wewnętrznej bardzo ważne są również regularne spotkania z pracownikami. Mogą mieć one formę tak zwanego team briefingu, podczas którego zespół otrzymuje kluczowe informacje na temat dalszej pracy. To świetna okazja, aby omówić z teamem postępy w realizacji danego projektu, a także wspomnieć o dotychczasowych osiągnięciach czy najczęściej popełnianych błędach. Briefing może być również wykorzystywany do informowania o bieżących problemach i zmianach w projekcie. Ważne jest, aby odbywał się regularnie o tej samej godzinie i trwał maksymalnie 30 minut.

Podsumowanie

Mechanizmy komunikacji wewnętrznej powinny być cały czas udoskonalane, zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami firmy. Należy zastanowić się nad wyborem odpowiednich narzędzi, za pośrednictwem których zadbasz o przepływ informacji - zarówno między pracownikami, jak i między firmą a zespołem. Istotne jest także, aby organizować regularne spotkania, które pozwolą na bieżąco rozwiązywać pojawiające się problemy.

Mechanizmy komunikacji wewnętrznej powinny być cały czas udoskonalane, zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami firmy. Należy zastanowić się nad wyborem odpowiednich narzędzi, za pośrednictwem których zadbasz o przepływ informacji - zarówno między pracownikami, jak i między firmą a zespołem. Istotne jest także, aby organizować regularne spotkania, które pozwolą na bieżąco rozwiązywać pojawiające się problemy.

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%