Zamknij

Dla kogo został stworzony monitoring mediów?

14:20, 07.11.2023 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:22, 07.11.2023

Monitorowanie mediów jest bardzo cennym narzędziem, które pozwala profesjonalistom związanym z komunikacją zajrzeć w otchłań cyberprzestrzeni i przeskanować relacje w mediach, zrozumieć ich wpływ i wykazać prawdziwą wartość działań public relations dla marki. Branża monitorowania mediów często jest postrzegana jako remedium w kontekście komunikacji kryzysowej firmy lub jako świetny punkt startu zarządzania reputacją marki. W rzeczywistości ma ona znacznie większe możliwości, a narzędzia do monitorowania mediów mogą być wykorzystywane praktycznie w każdym biznesie.

Kompleksowe panele do analityki mediów mogą znaleźć zastosowanie w:

  • zdobywaniu informacji na temat konkurencji – możemy w bardzo łatwy i klarowny sposób sprawdzić, co mówi się na temat naszej konkurencji (opinie o produktach, usługach, kampaniach promocyjnych itp.)
  • zrozumieniu problemów, tematów i bolączek, które dotyczą mieszkańców danych regionów, miast i okolic. Pełna analiza tego, co piszą ludzie w serwisach społecznościowych, na forach i blogach. Zdobyte informacje mogą zostać wykorzystane przez organy administracji publicznej i samorządowej w celu poprawy jakości życia obywateli. Mogą też być podstawą do powstania nowych biznesów w tych miejscach.
  • znajdowaniu nowych możliwości biznesowych – poszukiwanie nowych rynków i grup docelowych dla naszych produktów oraz usług. Jest to świetna opcja dla początkujących biznesów i startupów działających w każdej branży.
  • korektach dezinformacji i w walce z fake newsami – monitoring mediów to najlepsze narzędzie do walki z dezinformacją. Odpowiednio wcześniej wychwycone szkodliwe informacje, które kompletnie nie są związane z rzeczywistością, mogą uchronić nie tylko reputację marki, ale również kariery niektórych jednostek. Jest to idealna opcja dla osób sprawujących funkcje publiczne, dla celebrytów, artystów itp.
  • określaniu problemów z obsługą klienta – wychwycenie problemów komunikacyjnych na linii “obsługa klienta” – “odbiorca”. Bardzo ważna funkcja szczególnie dla firm telekomunikacyjnych, biur podróży, linii kolejowych i lotniczych itp. Kompleksowe narzędzia do monitorowania mediów mogą przesyłać alerty i powiadomienia, jeśli nastąpi wzrost komentarzy, opinii i recenzji użytkowników. Bardzo często jest to znak, że zaczyna się dziać coś niepokojącego pod kątem komunikacji marki.
  • nawiązywaniu relacji z liderami opinii – dzięki narzędziom do monitoringu mediów możemy wyszukać i wyselekcjonować dziennikarzy, osoby publiczne oraz influencerów, którzy mają największy wpływ na decyzje zakupowe. Świetna opcja dla firm, które dopiero pojawiły się na rynku i chcą wypromować swój produkt czy usługę w konkretnej grupie docelowej (np. sprzęt elektroniczny, produkty sportowe, nowe technologie, itp.)
  • tworzeniu raportów medialnych – panele analityczne do monitorowania mediów bardzo ułatwiają pracę działom PR w agencjach wizerunkowych i korporacjach. Dzięki tym narzędziom można w łatwy sposób sporządzić raporty dotyczące konkretnych kampanii reklamowych. W postaci wykresów, tabel, infografik itp. można zaprezentować np. zasięg publikacji, wygenerowany ekwiwalent reklamowy, sentyment czy też podział na płeć autorów publikacji. W zależności od wymagań klientów, panele analityczne do monitorowania mediów mogą zapewnić wiele bardzo przydatnych danych i informacji pod kątem odbioru medialnego danego produktu czy też usługi.
  • zarządzaniu kryzysowym - monitorowanie mediów zapewnia wgląd w konkretne dane i nastroje, a także pozwala zgłębić to, kto ma największy wpływ i kto jest najważniejszym interesariuszem w związku z zaistniałym kryzysem lub powstałą dyskusją toczącą się w czasie rzeczywistym. Im szybsze znalezienie źródła problemu, tym mniejsze szkody wizerunkowe. Analiza kryzysu pomoże podjąć właściwą decyzję i może ograniczyć lub nawet zapobiec zniszczeniu reputacji.
  • zrozumieniu grupy docelowej - monitorując więcej niż tylko konkretną markę, znacznie lepiej zrozumiesz swoją grupę docelową. Można w łatwy sposób zebrać informacje na temat tego co użytkownicy piszą w sieci, czym się przejmują, co myślą o Twojej konkurencji, co lubią, a czego nie lubią w Twojej marce, a nawet w jaki sposób mówią o rzeczach, które są dla ciebie personalnie ważne.
  • optymalizacji stron internetowych - narzędzia do monitorowania mediów to panele analityczne, które pomagają śledzić, analizować i wykorzystywać konwersacje online oraz wzmianki na temat konkretnej marki, branży, konkurentów i słów kluczowych. Mogą pomóc zoptymalizować tworzenie i dystrybucję treści, dostarczając wglądu w to, jakie tematy, formaty, kanały i którzy odbiorcy rezonują z Twoim rynkiem docelowym oraz wpływają na Twoją reputację i wyniki sprzedażowe. Panele do monitorowania mediów to też narzędzia dla ekspertów SEO.
  • usprawnianiu działań OSINT - OSINT (Open Source Intelligence) to technika pozyskiwania informacji z otwartych i publicznych źródeł. Jest to całkowicie legalny sposób pozyskiwania danych o np. firmach, osobach czy wydarzeniach. Odpowiednie ustawienie narzędzi do monitorowania mediów wspomaga szybkie i przy tym bardzo dokładne pozyskiwanie informacji i danych z praktycznie każdej przestrzeni mediów.
  • pozyskiwaniu leadów sprzedażowych – zaawansowane narzędzia do monitorowania mediów posiadają funkcję powiadomień. Odpowiednio konfigurując alerty dla konkretnych słów kluczowych, możesz odkryć potencjalnych klientów, którzy wyrażają swoje potrzeby, zapytania na temat pewnych produktów lub usług. Po zebraniu niezbędnych informacji z sieci, można dotrzeć do nich z pomocnymi treściami, naszą ofertą lub rekomendacjami, które rozwiązują ich problemy i pokazują, jak twój produkt lub usługa może zaspokoić ich potrzeby.
  • planowaniu zakupu i inwestycji – panele do monitorowania mediów zbierają informacje nie tylko z jednego kraju. Przy zaawansowanym ustawieniu profili, można analizować informacje, publikacje i wpisy z praktycznie każdego zakątka świata. Jeśli twój biznes działa nie tylko na arenie krajowej, to tego typu narzędzia pomogą Ci dostosować zapytania ofertowe i wspomogą proces inwestowania kapitału za granicą.
  • monitorowaniu targów i konferencji – w ostatnich latach bardzo wzrosła ilość organizowanych konferencji, targów czy seminariów branżowych, więc śledzenie informacji o tych wydarzeniach robi się trudne. Z pomocą przychodzą do narzędzia do monitorowania mediów. Dzięki nim możesz w prosty sposób ustawić powiadomienia na temat konkretnego wydarzenia lub tematyki, która Cię interesuje. W otrzymanych alertach znajdziesz wszelkie niezbędne informacje o zbliżających się konferencjach, ich agendach, prelegentach i sponsorach.
(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%