Zamknij

Jak znaleźć odpowiedniego specjalistę ds. marketingu w Twojej firmie?

10:59, 06.03.2023 art. sponsorowany Aktualizacja: 10:59, 06.03.2023

Poszukujesz dobrego specjalisty ds. marketingu, który pomoże w wypromowaniu Twojego biznesu? Pierwszym krokiem, jaki musisz wykonać, jest oczywiście napisanie odpowiedniego ogłoszenia, przykuwającego uwagę potencjalnych kandydatów. Zastanów się, jakie są Twoje oczekiwania względem przyszłego pracownika. Co jeszcze należy wiedzieć, aby znaleźć idealnego specjalistę ds. marketingu? Sprawdźmy!

  • Przed rozpoczęciem procesu rekrutacyjnego sprecyzuj swoje oczekiwania względem potencjalnego kandydata.
  • Analizuj nadesłane aplikacje nie tylko w zakresie doświadczenia zawodowego.     Równie ważne będzie kreatywność i pomysłowość.
  • Zwróć uwagę, czy kandydat ma najważniejsze cechy dobrego specjalisty ds.     marketingu.
  • Sprawdź umiejętności kandydata podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Sprecyzuj swoje oczekiwania

Zanim zdecydujesz się na zamieszczenie ogłoszenia dedykowanego kandydatom na stanowisko specjalisty ds. marketingu, spróbuj ustalić swoje najważniejsze oczekiwania względem pracownika. Zastanów się, jakie są Twoje główne cele marketingowe, które możesz podać w swoim ogłoszeniu. Pamiętaj, aby nie oczekiwać od niego niemożliwego, szczególnie jeśli prowadzone działania marketingowe będą ściśle ograniczone budżetem firmy. Dodaj ofertę pracy dopiero wtedy, gdy dokładnie sprecyzujesz obowiązki potencjalnego kandydata. Zbyt ogólnikowe ogłoszenie może przyciągnąć uwagę osób bez odpowiednich kompetencji, czego z pewnością chciałbyś uniknąć.

Specjalista ds. marketingu, czyli kto?

Czy wiesz, czym tak naprawdę zajmuje się specjalista ds. marketingu? Jeśli bliżej poznasz specyfikę tego stanowiska, to będzie Ci łatwiej zdecydować, kogo potrzebujesz w swoje firmie. Zatem specjalista ds.marketingu w firmie odpowiada między innymi za planowanie oraz wdrażanie działań marketingowych. Zajmuje się promowaniem firmy za pośrednictwem wybranych mediów. Realizuje powierzone zadania w taki sposób, aby zwiększyć zyski ze sprzedaży konkretnych dóbr czy usług, zarządza stroną internetową, często współpracuje z zewnętrznymi agencjami, niekiedy także samodzielnie zajmuje się przygotowaniem treści lub grafik. Zastanów się także, czy Twoim celem jest całościowo zarządzanie marketingiem w firmie przez nową osobę, czy potrzebujesz specjalisty tylko z jednego sektora np. SEO, content marketing, Social Media lub SEM.

Jak oceniać nadesłane aplikacje?

Twoje ogłoszenie może przyciągnąć wielu kandydatów, ale tylko wybrane osoby rzeczywiście sprawdzą się na stanowisku specjalisty ds. marketingu. Analizując otrzymane aplikacje, warto zwrócić uwagę na doświadczenie, które pozwoliło nabyć konkretne umiejętności. Pamiętaj, że nie musi być to doświadczenie stricte w zawodzie - weź pod uwagę także ukończony przez kandydata kierunek studiów, jego aktywność w zakresie działalności studenckiej (np. udział w konferencjach lub w wymianach studenckich) czy podejmowane prace sezonowe. Przykładowo, jeśli kandydat pracował w wakacje jako kelner lub barman, ta aktywność zawodowa mogła mu pomóc w rozwinięciu umiejętności komunikacyjnych, niezbędnych na stanowisku specjalisty ds. marketingu. Chcesz poznać więcej szczegółów na temat oceniania aplikacji pod kątem aktywności pozazawodowej? Poczytaj porady rekrutacyjne dostępne online – znajdziesz tam sporo porad na temat weryfikacji CV.

Cechy dobrego specjalisty ds. marketingu

Na stanowisko specjalisty ds. marketingu warto szukać osoby komunikatywnej, która nie będzie miała problemów ze współpracą z pozostałymi pracownikami, a także sprawdzi się podczas kontaktu z mediami, klientami i kontrahentami. W tym zawodzie przydatną cechą jest także umiejętność analitycznego myślenia - niezbędna chociażby podczas wyciągania wniosków z prowadzonych działań. Zwróć szczególną uwagę na umiejętności tworzenia treści i znajomość języka polskiego. Istotną cechą w tej profesji jest także kreatywność.

Rozmowa rekrutacyjna - o czym musisz pamiętać?

Bardzo ważnym etapem podczas szukania dobrego specjalisty ds. marketingu jest oczywiście rozmowa rekrutacyjna. Warto ją podzielić na dwa etapy, czyli na początek postawić na rozmowę telefoniczną lub online. Pomoże ona podczas wstępnej selekcji. Jeśli w pracy wymagasz biegłej znajomości języka angielskiego, możesz przeprowadzić ją właśnie po angielsku, sprawdzając umiejętności kandydata. Pozwól na zadawanie pytań - mogą one być pomocne w określeniu oczekiwań potencjalnego pracownika. Rozmowa telefoniczna lub online jest też świetną okazją, aby nieco bliżej poznać kandydata. Kolejnym etapem powinno być spotkanie w biurze z wyselekcjonowanymi osobami, podczas którego kandydat ma szansę wykazać się swoimi umiejętnościami. Przygotuj odpowiednie zadanie próbne, które będzie związane z rzeczywistym zakresem obowiązków. Możesz poprosić na przykład o zredagowanie tekstu lub przygotowanie newslettera.

Podsumowanie

Jeśli dokładnie zapoznasz się z obowiązkami specjalisty ds. marketingu i określisz swoje oczekiwania, szybko uda Ci się znaleźć odpowiednią osobę na to stanowisko. Pamiętaj, aby niezależnie od podjętej decyzji i oceny kandydatów, każdemu z nich udzielić informacji zwrotnej.

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%