Zamknij

Miejsce prasy w nowoczesnej strategii reklamowej

12:11, 26.01.2023 art. sponsorowany Aktualizacja: 12:11, 26.01.2023

Biorąc pod uwagę popularność mediów społecznościowych i wszelkich form reklamy internetowej, zdarza się, że w strategii promocyjnej marketerzy pomijają reklamy prasowe. Czasem to znaczący błąd – przeczytajcie, dlaczego.

Najważniejsze jest otoczenie 

Część z nas doskonale pamięta rozkładówki najpopularniejszych czasopism — niemal na co drugiej stronie znajdowała się choćby niewielka reklama. Niektóre z nich pamiętamy do dziś. Dzisiaj w prasie jest ich już zdecydowanie mniej – przekaz marketingowy się zmienia, jednak niezmienne pozostają takie aspekty jak treść dopasowana do potencjalnych odbiorców i atrakcyjna wizualnie grafika. 

Oba wymienione wyżej kwestie są jednymi z kluczowych, jeśli planujemy zamieszczenie reklamy w prasie. Przykładowo dzięki planowaniu rozkładu danej strony agencja ma realny wpływ na to, wśród jakich treści zostanie umieszczona reklama prasowa ich klienta. Atrakcyjna wizualnie forma to z kolei gwarancja zwrócenia uwagi czytelnika.  

Możliwości reklamy prasowej 

Papierowa forma to coś, do czego jesteśmy przyzwyczajeni od lat. W czasach bez internetu czy telewizji to właśnie na łamach czasopism i gazet prowadzone były kampanie marketingowe. Dzisiaj stwierdzenie „papier przyjmie wszystko” nie jest już tak aktualne, jednak wciąż reklamy w prasie są ważnym kanałem promocji. Sprawdzają się szczególnie w różnego rodzaju czasopismach branżowych – wtedy trafiają do bardzo wąskiej, ale specjalistycznej i zainteresowanej tematem grupy odbiorczej. 

Trudności w mierzeniu wyników reklamy prasowej 

W Google Analytics, mediach społecznościowych, na YouTube i innych serwisach mierzenie skuteczności strategii kampanii reklamowej jest stosunkowo proste. Nieco trudności może przysparzać badanie efektywności reklamy prasowej. 

Chcąc dowiedzieć się, które z dotychczas przeprowadzanych kampanii reklamowych są najbardziej efektywne, warto zajrzeć do Raportu Polskich Badań Czytelników. Znajdują się tam osobne rankingi dla tygodników, miesięczników i kwartalników, co może dostarczyć danych do rzetelnej analizy. Jest ona niezbędna w przypadku tworzenia nowych kreacji reklamowych i planowania kolejnych działań.  

Mimo słabszej pozycji prasy na rynku, nie powinno się pomijać jej znaczenia dla współczesnego odbiorcy. Reklamy prasowe w dalszym ciągu notują całkiem zadowalające wyniki, zwłaszcza w grupach klientów, których możemy określić mianem specjalistów w danej dziedzinie. Niszowe branże często właśnie w takich miejscach znajdują klientów, chcących zakupić towary i usługi, dlatego warto, by marka, która oferuje właśnie takie produkty, promowała się także w odpowiednich tytułach prasowych. 

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%