Zamknij

Płatności bezgotówkowe w urzędzie - przydatność terminali płatniczych

artykuł sponsorowany + 11:33, 17.02.2022 Aktualizacja: 11:36, 17.02.2022
Skomentuj

W dzisiejszych czasach możliwość dokonywania płatności kartą jest już standardem. Wydaje się więc, że uiszczanie opłaty przy użyciu kart płatniczych jest możliwe dosłownie wszędzie. Osoby, które miały okazję dokonywać płatności na przykład w urzędzie, zapewne już wiedzą, że są jednak miejsca, w których użycie karty nie jest możliwe. Dlaczego tak się dzieje i jakie korzyści mogłyby zapewnić terminale w urzędach?

Zalety płatności bezgotówkowych w urzędzie

Płatności bezgotówkowe w urzędzie to praktycznie same zalety. Posługiwanie się terminalem to przede wszystkim szansa na skrócenie czasu obsługi klienta. Warto wybrać model samoobsługowy, co pozwoli odciążyć pracowników. Nawet w urzędach pojawiają się sytuacje, kiedy brakuje w kasie drobnych, aby wydać resztę. Z kolei wielu ludzi jest już przyzwyczajonych do płatności bezgotówkowych, przez co niektórzy w ogóle nie noszą przy sobie pieniędzy. Gdy pojawia się konieczność uiszczenia jakiejś opłaty w urzędzie, wszystko zaczyna się komplikować i nie pozostaje nic innego, jak rozejrzeć się za bankomatem. Przyjmowanie opłat gotówkowych zwykle wiąże się z długą kolejką klientów i długotrwałą obsługą każdego z nich. Także opcja dokonywania płatności za pomocą karty płatniczej gwarantuje korzyści dla pracowników i klientów.

Dlaczego płatności bezgotówkowe w urzędzie nie są możliwe?

Skoro płatności bezgotówkowe to praktycznie same zalety, to dlaczego w urzędach nie ma terminali? Najczęściej władze tłumaczą się kosztami. Nierzadko wspominają też o problemach logistycznych. Warto więc podkreślić, że terminale w jednostkach administracji publicznej nie są tak kłopotliwe, jak się wydaje. Otóż ich zakup i utrzymanie wcale nie jest drogie, a samo wdrożenie nie stanowi większych problemów. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, aby wybrać zaufanego dostawcę technologii, a także operatora płatności. W wielu urzędach w Polsce stosowanie płatności gotówkowych przynosi korzyści i nie stanowi żadnych utrudnień. Wśród nich są chociażby urzędy pocztowe. Warto więc, aby zainteresowały się nimi również pozostałe urzędy. Na uwagę zasługują przede wszystkim terminale płatnicze od PEP, gwarantujące wygodę i bezpieczeństwo transakcji. To prosty sposób na sprawdzenie, na jakie korzyści z tytułu płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej można liczyć.

Terminal płatniczy, który sprawdzi się w urzędzie

Tak naprawdę każdy terminal nadaje się do zastosowania w urzędzie. Warto natomiast wiedzieć, że wybór tych urządzeń jest bardzo duży, więc trzeba zdecydować się na konkretny. Najlepiej postawić tu na model samoobsługowy. Klient szybko dokona płatności przy użyciu karty płatniczej albo nawet telefonu, a pracownik nie będzie musiał w tym uczestniczyć. Oczywiście wybór terminala to kwestia indywidualnych potrzeb i możliwości konkretnego miejsca.

Chcąc spełnić oczekiwania klientów i jednocześnie poprawić jakość i komfort pracy pracowników, warto wyposażyć urzędy miast, urzędy skarbowe, a nawet urząd gminy, w taki właśnie terminal. Dokonywanie płatności w formie bezgotówkowej jest już tak popularne, że wypadałoby wręcz wprowadzić tę opcję w takich miejscach. Nie zapominajmy też o tym, że do płatności bezgotówkowych zachęca się klientów, nie tylko w sklepach, ale też w lokalach usługowych i w wielu innych punktach obsługi. W związku z tym praktycznie każdy jest do tej formy płatności przyzwyczajony i może nawet nie mieć przy sobie gotówki. W terminalach pos każdy niewątpliwie znajdzie dla swojej placówki odpowiedni model.

 

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%