Zamknij

Czym zajmuje się doradca klienta? Sprawdź, czy to praca dla ciebie

13:27, 12.08.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:24, 12.08.2021
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Depositphotos.com Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Depositphotos.com

Doradca klienta to jeden z najpopularniejszych stanowisk pracy w branży usługowej. Czym zajmują się osoby zatrudnione na tym stanowisku? Sprawdź, czego oczekują pracodawcy i dowiedz się, czy to praca dla ciebie. 

Doradca klienta w Krakowie  to pracownik pożądany. To praca nie tylko dla początkujących, szukających pracy absolwentów szkół ale także doświadczonych pracowników.

Podstawowym zadaniem doradcy klienta jest wyczerpujące odpowiedzenie na wszelkie pytania klienta, udzielenie należytej pomocy, doradztwo i sfinalizowanie zakupu. Wszystko to na najwyższym poziomie kultury osobistej i jakości obsługi.

Kandydaci do pracy jako doradca klienta muszą mieć świadomość, że nie jest to zadanie łatwe. Nie każdy poradzi sobie w tym zawodzie. Musisz mieć odpowiednie predyspozycje, by zapewnić sobie przyjemną pracę na dłużej.

Każde stanowisko wymaga odpowiednich umiejętności i predyspozycji. W przypadku zatrudnienia jako doradca klienta, bez względu na branżę, kluczowe są zdolności komunikacyjne. To bardzo złożona umiejętność. To nie tylko łatwość w nawiązywaniu kontaktów, ale także umiejętność słuchania (w tym przypadku wsłuchiwania się w potrzeby klienta) i odpowiedniego tworzenia komunikatów, które są jasne i czytelne dla odbiorców. Ważne w tym przypadku jest także dobieranie odpowiedniego języka do odbiorcy. Osoby zatrudnione jako doradcy klienta powinny wykazywać otwartość, potrafić rozmawiać i nie narzucać swojego zdania.

Doradca powinien wykazywać się również wysoką kulturą osobistą. W potocznym znaczeniu to po prostu dobre wychowanie i przestrzeganie, w sposób skrupulatny zasad obyczajności i nakazów grzeczności. W pracy na kulturę osobistą, poza już wymienionymi, składa się zdecydowanie więcej cech. To zarówno walory intelektualne (sposób myślenia, rozumienie pojęć czy inteligencja rozumiana jako umiejętność przystosowania się do zmieniających się warunków pracy) jak i wrażliwość emocjonalna (tolerancja, wyrozumiałość czy współodczuwanie), Zalicza się to tego także postępowanie (np. gotowość niesienia pomocy, przestrzeganie dobrych obyczajów i manier), a także dbałość o zdrowie i higienę osobistą, wygląd i umiejętność panowania nad emocjami. To także poczucie humoru. 

Ważna jest etyka pracy. To ona nakazuje w sposób rzetelny i zgodny z prawdą przedstawiać informacje o produktach i usługach. Bez uczciwości żaden pracownik na posadzie Doradcy Klienta nie zbuduje zaufania. Zarówno w stosunku do pracodawcy jak i klienta. 

Dobry doradca to pan swojego czasu. W zależności do specyfiki miejsca pracy i stanowiska będziesz musiał np.  prowadzić rozmowy, przyjmować dostawy, umawiać na spotkania. To sprawia, że umiejętność zarządzania czasem będzie niezbędna. 

Kluczowe w pracy z klientem mogą być umiejętności negocjacyjne. To zadanie nie należy do prostych. Negocjacje są bardzo ważnym aspektem zarówno w życiu jak i w biznesie. W tym przypadku należy potrafić pozyskiwać, przetwarzać i interpretować niezbędne informacje. Należy również formułować cele i ustalać priorytety. Negocjacje wymagają też koncentracji i elastyczności w działaniu. 

Praca ta wymaga także praktycznych umiejętności. Do nich pracodawcy, w wymaganiach ofertowych, zaliczają obsługę komputera, a także pakiet MS Office. To także znajomość języków obcych, najczęściej angielskiego. Niektóre firmy wymagają też praktycznej umiejętności prowadzenia samochodu, więc prawo jazdy kategorii B jest konieczne. 

Specyfika pracy Doradcy Klienta uzależniona jest jednak od potrzeb firmy, a wymagania pracodawców rosną. 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%