Zamknij

Skuteczne pozycjonowanie w Warszawie i innych miastach - najważniejsze informacje

11:21, 30.05.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:54, 02.06.2019

Jak dotrzeć z ofertą sklepu internetowego do klientów z określonego miasta czy regionu? Skutecznym narzędziem z którego warto skorzystać, jest lokalne pozycjonowania stron internetowych.

Bardzo trudno rozwijać dochodowy interes i szukać klientów w internecie, jeśli twoja firma jest niewidoczna w sieci. Dlatego większość przedsiębiorców, przede wszystkim z branży e-commerce, dba o dobre pozycjonowanie stron czy sklepów. Pozycjonowanie czyli wszystkie działania, dzięk, którym witryna pojawi się wyżej w rankingu wyszukiwarki Google.

Prosty przykład. Masz agencję interaktywną, która pomaga innym firmom w kampaniach SEO. Jeśli chcesz, żeby trafiali do ciebie klienci z Warszawy, możesz postarać się, żeby po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy kluczowej “skuteczne pozycjonowanie Warszawa” w wynikach pojawiły się linki do twojej witryny.

Skutecznie pozycjonowanie lokalne - na czym polega?

Pozycjonowanie odnosi sukces, kiedy internauta szukający odpowiedzi na swoje pytanie, dostaje w rankingu Google link do twojej witryny.

O tym czy strona, serwis lub sklep internetowy zasłużył na dobrą pozycję, decyduje algorytm Google. Agencje interaktywne nie znają szczegółowych kryteriów wyszukiwarek (jest ich ponad 200). Jednak kierując się wiedzą i doświadczeniem, mogą pomóc skutecznie pozycjonować strony także dla wyszukiwań dotyczących konkretnej lokalizacji.

Pozycjonowanie lokalne związane jest z użyciem lokalnych fraz kluczowych. Jeśli szukasz najbardziej popularnych usług - fryzjera, sklepu, kina, restauracji - to Google podpowie ci obiekty w twoim mieście. Jeśli dzięki dobremu pozycjonowaniu, w wynikach pojawi się odnośnik do twojej strony internetowej, to zdecydowanie rośnie szansa zdobycia klienta. Podobnie jest po wpisaniu w pasek wyszukiwarki usługi i nazwy miasta, np. “kampanie adwords Warszawa”.

Narzędziem z którego nie tylko warto, ale należy skorzystać, jest Google Maps. Tam pojawią się najważniejsze informacje o twojej firmie, które powinny wyświetlić się osobie szukającej danej usługi.

Specjalista SEO, który zajmuje się pozycjonowanie lokalnym, ma podobne zadanie, jak przy standardowym pozycjonowaniu: optymalizuje stronę (budowę i treści, m.in. umieszcza nazwę miasta w tagach title) i dba o dobrej jakości linkowanie (przede wszystkim linki ze stron lokalnych). Dodatkowo zaproponuje stworzenie wizytówki firmy (Google Moja Firma) do której dołączony jest gwiazdkowy system ocen. Jeśli adres i pozostałe dane twojej firmy występują w innych serwisach (to zwiększa wiarygodność i poprawia miejsce w rankingach wyszukiwarek), trzeba zadbać, żeby były prawidłowe i jednolite.

Oczywiście skuteczne pozycjonowanie w Google to jedno z narzędzi, którymi możesz się posłużyć.

Jeśli chcesz dotrzeć ze swoją ofertą do jak największej liczby potencjalnych klientów, możesz skorzystać z innych metod SEO i SEM (marketing w wynikach wyszukiwania). Np. rozpocząć kampanię Adwords czyli Google Ads (linki sponsorowane). Wtedy linki prowadzące do witryny pojawią się w miejscu zarezerwowanym na ten rodzaj internetowej reklamy.

Kto najbardziej skorzysta na pozycjonowaniu lokalnym? Przede wszystkim mniejsze firmy, które działają na terenie konkretnego miasta, województwa czy regionu. Wśród nich są te rywalizujące z pobliskimi konkurentami (sklepami, zakładami fryzjerskimi, restauracjami) oraz zderzające się z potentatami krajowymi lub międzynarodowymi, którzy dysponują większym potencjałem. W obu przypadkach kampania SEO kierowana na precyzyjnie wybrany obszar ułatwi budowę marki, zdobycie pozycji i klientów.

Kolejną zaletą tego rodzaju pozycjonowania, są mniejsze koszty. Słowa kluczowe zawierające konkretną lokalizację są zazwyczaj mniej konkurencyjne i mniej obciążają portfel podczas kampanii linków sponsorowanych. Pozycjonowanie lokalne będzie zyskiwało na znaczeniu wraz z dalszym wzrostem liczby wyszukiwań na smartfonach.

Kompleksowe usługi związane z marketingiem internetowym (w tym pozycjonowaniem lokalnym) oferuje agencja interaktywna D2M z Warszawy. Prawie 20 lat doświadczenia, świetnie przygotowany zespół specjalistów SEO oraz dopracowane zasady współpracy z klientami, gwarantują najwyższy standard obsługi.

Marketing internetowy to nie wszystko. Agencja D2M pomoże w projektowaniu i tworzeniu stron internetowych oraz e-sklepów, ich optymalizacji (aby były jak najbardziej przyjazne dla użytkowników i robotów wyszukiwarek) oraz późniejszym pozycjonowaniu w wyszukiwarkach.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%