Zamknij
REKLAMA

Jak być lubianym w pracy?

00:00, 19.05.2021 | materiały patnera

Praca jest miejscem, w którym spędzasz znaczną część swojego życia. Z pewnością dobra atmosfera i zdrowe relacje ułatwiają wykonywanie codziennych obowiązków. Człowiek jest istotą osadzoną w społeczeństwie i interakcje międzyludzkie są dla niego bardzo ważne. Wprawdzie nie do końca masz wpływ na to, co robią lub myślą inni ludzie, jednak możesz zadbać o to, by cieszyć się w miejscu pracy szacunkiem, sympatią i akceptacją. Podpowiadamy, co zrobić, by być lubianym w pracy i jakie cechy są najbardziej cenione u współpracowników.

Unikaj plotek

Jeżeli chcesz być osobą lubianą i szanowaną nie wdawaj się w biurowe plotki. W wielu miejscach pracy tworzą się kręgi plotkarzy. Nie dołączaj do nich. Obmawianie innych z pewnością nie jest powodem do chluby i może przysporzyć Ci wrogów. Czasami z pozoru niewinna plotka powoduje lawinę nieprzewidzianych wydarzeń i prowadzi do wielkiej awantury. Wprawdzie plotkowanie może wydawać się kuszące i tworzyć specyficzną intymną atmosferę między plotkującymi, jednak nigdy nie są to szczere, wartościowe relacje.

Nikt nie lubi ponuraków

Ludzie instynktownie omijają osoby, które stale mają zły humor i często narzekają. Jeżeli zdarzą Ci się gorsze dni, po prostu staraj się nie przekazywać innym swoich negatywnych emocji. Cechą lubianą przez większość osób jest poczucie humoru. Uważaj jednak, by Twoje dowcipy nie uraziły innych osób. Unikaj narzekania szczególnie na pracę. Oczywiście nie jesteś maszyną i masz prawo czasami wyrzucić z siebie żal, zadbaj jednak, by nie zdarzało się to nagminnie i by nie przylgnęła do Ciebie łatka wiecznego marudy.

Bądź uczciwy

Osoby uczciwe cieszą się powszechnym szacunkiem. Postępuj szczerze i otwarcie ze swoimi współpracownikami. Jeżeli trzeba, miej odwagę przyznać się do błędu. Nie obarczaj innych winą za swoje niepowodzenia i nie przypisuj sobie cudzych zasług.

Nie oceniaj, lecz doceniaj

Unikaj oceniania innych osób i ich pracy. Chyba, że wiąże się z tym Twoje stanowisko pracy. Niestety – audytorzy nie są najbardziej lubianymi w firmie pracownikami. Nie pouczaj swoich współpracowników. Możesz udzielić komuś rady, bądź podzielić się opinią jednak rób to tylko wtedy, gdy druga strona wyraźnie tego oczekuje. Nie zapomnij za to doceniać kolegów z pracy za ich sukcesy. Szczere gratulacje czy dobre słowo na temat czyjegoś pomysłu z pewnością przysporzą sympatii do Ciebie. Jednak niech Twoje pochwały rzeczy

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%