Miasto wzięło udział w konsultacjach publicznych dotyczących rządowego projektu Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
20 marca Urząd Miasta przesłał do Ministerstwa Infrastruktury swoje stanowisko w tej sprawie. Jak poinformował na Facebooku burmistrz Piotr Płudowski, poprzedziło je konsultacje z kilkunastoma radnymi miejskimi.
W piśmie do resortu samorząd zaproponował m.in. zwiększenie długości odcinka drogi zabezpieczonej do realizacji w charakterze obwodnicy z zapisanych w Programie 3,7 km do co najmniej 12 km.
„Z uwagi na aktualny układ urbanistyczny Łukowa i jego powierzchnię, proponowany do realizacji odcinek obwodnicy o długości 3,7 km będzie się wiązał z przebiegiem drogi przez tereny zagospodarowane i zabudowane miasta, co jest sprzeczne z celami szczegółowymi projektu Programu (tj. zwiększeniem płynności przejazdu po drogach krajowych, likwidacją odcinków dróg krajowych przebiegających przez teren zabudowany)” - tłumaczy na swojej stronie internetowej Urząd Miasta.
Uzasadniając proponowaną zmianę długości obwodnicy, burmistrz wskazał, iż w obowiązującym aktualnie Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego trasa planowana do realizacji jako droga w charakterze zewnętrznej obwodnicy miasta ma długość ok. 12 km; zlokalizowana jest w dużej mierze poza terenem zwartej zabudowy miejskiej, a jej przebieg skorelowany jest z zamierzeniami urbanistycznymi samorządu.
Na stronie łukowskiego magistratu opublikowano też stanowisko Związku Miast Polskich na temat projektu Programu budowy 100 obwodnic. Napisano w nim m.in.: „Dodatkowo pragniemy podkreślić, że sposób realizacji ujętych w Programie zadań wymaga uzgodnienia z władzami lokalnymi, zwłaszcza gdy projektowana droga nadal przechodzi przez centrum miasta (Łuków), co rodzi określone skutki społeczno-gospodarczo-przestrzenne dla społeczności miejskiej”.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz