Zamknij

Przedsiębiorco, korzystaj z szans

10:23, 11.10.2017 tekst promocyjny
Skomentuj

Jedna recepta na sukces w biznesie nie istnieje. Oprócz dobrego pomysłu liczy się na pewno umiejętność poruszania w dynamicznie rozwijającym się świecie oraz zręczność we współpracy z partnerami. Te i inne sfery życia przedsiębiorców będą przedmiotami bezpłatnego szkolenia „Dzień Dobry Biznes!”, które odbędzie się 19 października w Siedlcach.

W samym mieście Siedlce zarejestrowanych jest ponad 8,2 tys. prywatnych firm. Zdecydowana większość z nich to małe i średnie przedsiębiorstwa. Dane statystyczne pokazują, że ilość podmiotów prowadzących działalność gospodarczą na terenie Siedlec systematycznie rośnie.  

Samorząd wychodzi naprzeciw
Władze miasta starają się przykładać rękę do tego, by obniżać koszty działalności firm, przede wszystkim poprzez stosowanie niskich stawek podatków lokalnych. – W Siedlcach stawki podatku od nieruchomości stanowią, w zależności od przedmiotu opodatkowania, ok. 80-85% dopuszczalnych stawek maksymalnych. W przypadku podatku od środków transportowych jest to poniżej 75% stawki – zaznacza Grzegorz Kołodziejak, zastępca skarbnika miasta Siedlce. Ponadto rada miasta zaakceptowała już w roku 2007, zaktualizowaną później w roku 2014 inicjatywę prezydenta o wprowadzeniu ulg w podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis dla przedsiębiorców realizujących nowe inwestycje na terenie miasta. Jest to akt dzięki któremu przedsiębiorcy działający na terenie Siedlec mogą rozwijać swoje firmy korzystając przez maksimum 3 lata z wakacji podatkowych.

Silna konkurencja większych
Podatki to jedno. Istnieje też cały szereg innych kwestii, którym muszą stawić czoło przedsiębiorcy. Małe i średnie firmy w naszym regionie już od dawna zmagają się z wpływem silnej konkurencji, która działa na większą skalę. – Kilkanaście lat temu zyskowność była większa. Teraz  markety z Zachodu przejmują dużą część naszych klientów. Staramy się być konkurencyjni, ale nie jest łatwo – przyznaje Janusz Krysiak, właściciel Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego Hurt-Detal Agroinstal. Firma działająca od 1994 r. zajmuje się handlem hurtowym i detalicznym materiałów budowlanych i nawozów sztucznych. Właściciel obrał właśnie ten kierunek działalności, bo z wykształcenia jest budowlańcem i widział zapotrzebowanie na tego typu produkty. Wraz z rozwojem firmy rosły również jej problemy. Teraz pan Janusz zatrudnia 10 pracowników. Choć przyznaje, że własny biznes to wyjątkowo absorbujące zajęcie, dodaje też, że gdyby stanął ponownie na progu wyboru swojej drogi zawodowej – podjąłby tę samą decyzję. Co zdaniem naszego rozmówcy ma decydujący wpływ na powodzenie w biznesie? Przede wszystkim pracowitość i wiedza.

Jak robić to lepiej?
Pracowici już wkrótce będą mieli okazję do zdobycia dodatkowej wiedzy. PKO Bank Polski zaprasza przedsiębiorców na bezpłatne warsztaty „Dzień Dobry Biznes!”, które ułatwią nawiązywanie współpracy z nowymi partnerami i dadzą możliwość poznania nowych trendów w dynamicznie rozwijającym się świecie biznesu. Spotkanie podzielone będzie na trzy części tematyczne, a każdą z nich poprowadzą specjaliści m.in. w dziedzinie komunikacji i marketingu internetowego, ekonomiści, czy przedstawiciele wiodących na rynku przedsiębiorstw. Tematy warsztatów to: „Marketing za zero złotych” – czyli jak trafić w dobrą grupę odbiorców, budować zasięg i przywiązanie do marki; „Networking w biznesie: budowanie dobrych relacji”; czy „Myśl jak klient - cykl zakupowy”. Partnerem merytorycznym spotkania jest Polskie Towarzystwo Gospodarcze (PTG).

Warsztaty odbędą się 19 października w Miejskim Ośrodku Kultury przy ul. Pułaskiego 6. Szczegółowe informacje oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie https://www.pkobp.pl/dziendobrybiznes - liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.  

Program szkolenia w Siedlcach:
godz. 9-9.15 powitanie gości
godz. 9.15-9.45 „Marketing za zero złotych” - jak trafić w dobrą grupę odbiorców, budować zasięg i przywiązanie do marki
godz. 10.45-11.45 Networking w biznesie: sztuka budowania dobrych relacji
godz. 11.45-12.30 przerwa
godz. 12.30-13.30 Myśleć jak konsument - cykl zakupowy klienta
godz. 13.30-14.40 100 powodów, dla których warto się zrzeszać - panel dyskusyjny
godz. 14.45-15.45 Lunch

(tekst promocyjny)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%