Zamknij

Tunel pod torami kolejowymi i obwodnica śródmieścia już od 29 czerwca

14:12, 25.06.2018 N.S/JiC Aktualizacja: 12:14, 29.06.2018
Skomentuj
reo

29 czerwca do użytku kierowców i mieszkańców oddany zostanie tunel pod torami kolejowymi i III etap obwodnicy śródmieścia.
To już koniec- pozostaje tylko kosmetyka. Największe inwestycje drogowe ostatnich lat za kilka dni wejdą do codziennego krwiobiegu sieci drogowej miasta.
Tunel i plac przed dworcem
W ul. Kilińskiego i na Placu Zdanowskiego jest nowy asfalt i chodniki. Na obu chodnikach jednokierunkowych, bocznych jezdni do ul. Kilińskiego, dopuszczone będzie parkowanie, podobnie jak w miejscu byłego parkingu taxi, gdzie zmieści się ok. 40 aut. Istotne jest to, że zmieni się organizacja ruchu: Kilińskiego straci pierwszeństwo na rzecz ul. Kolejowej, na placu przed dworcem PKP. W przyszłości ulica Kolejowa ma być zmodernizowana i przejmie część ruchu z ulicy 3 Maja. Sam tunel ma 144 metry długości.
Trwa sadzenie roślin na zieleńcach. W pozostałe do "otwarcia" dni wymalowane zostaną pasy i znaki poziome, zamontowane znaki drogowe oraz ekrany dźwiękochłonne na tej długości Kilińskiego, prowadzącej od wjazdu na drogę do tunelu, aż do skrzyni tunelu.
W niej montowanie są okładziny ścienne i trwa podłączanie instalacji elektrycznej od oświetlenia i wind na perony. Przepompownia instalacji odwodnieniowej działa sprawnie. Droga w tunelu pozwoli na swobodny przejazd pojazdów osobowych i dostawczych, karetek pogotowia i autobusów komunikacji miejskiej. Nie dozwolony będzie w niej ruch TIR-ów i aut powyżej 3,70 metra.
Obwodnica Pileckiego do Składowej/Zbrojnej
Na ulicy Składowej też jest już nowy dywanik asfaltowy i stoją przezroczyste ekrany dźwiękochłonne, oddzielające jezdnię od koszar i bloków mieszkalnych. Przy wlocie ul. Zbrojnej do Składowej jest już zamontowana sygnalizacja świetlna. W tym miejscu jadący obwodnicą będą mieli pierwszeństwo względem Zbrojnej.
Obwodnica im. rtm Pileckiego ma nową nawierzchnię, oznakowanie, ekrany przeciwhałasowe, oświetlenie i stopniowo zarastające zieleńce. Pierwszeństwo ruchu przy zjeździe na obwodnicę będą mieli kierowcy jadący od strony Prądzyńskiego i Kruszcowej, i jadący w kierunku Strzały, czyli ul. Kaczorowskiego. Zatrzymają się natomiast ci, którzy będą jechali ul. Ceglaną i zechcą wjechać na obwodnicę. Na skrzyżowaniu Kaczorowskiego i Pileckiego w przyszłości może pojawić się niewielkie rondo.
Biegnąca równolegle do Pileckiego ulica Łukasińskiego została zaślepiona. Fragment ulicy Orlicz-Dreszera w sąsiedztwie szkoły nr 5 przekształcono natomiast trwale z jednokierunkowego w dwukierunkowy.
Centrum Przesiadkowe
2 września oddane do użytku zostanie miejsce, które dojeżdżającym do Siedlec i Warszawy pozwoli na zaparkowanie 300 aut. W tej chwili obok placu budowy centrum składowany jest gruz, który będzie wykorzystywany, a samo miejsce po nim wkrótce zostanie sprzedane (przetarg przełom września/października). Magistrat chce, aby powstało tu zaplecze usługowo-handlowe centrum przesiadkowego.
Centrum to inwestycja związana z nowym układem drogowym. Pobudowano budynek zaplecza dworca autobusowego, który zmieści kasy, toalety i biura. Stoją słupy pod wiaty nad stanowiskami dla autobusów (ma ich być 18) i widać zarys stanowisk dla autobusów. Zaawansowana jest konstrukcja dwupoziomowego parkingu na 300 samochodów, która ma już podpory, stopniowo wypełnianą płytę „piętra” i rampy wjazdowe. Parking ten będzie darmowy i wyposażony w sygnalizację wolnych miejsc. W sąsiedztwie przewidziano też duży stojak dla rowerów i miejsce dla taksówek.

Wydział Dróg UM ocenia, iż zakończenie „kosmetyki” inwestycji nastąpi w ciągu nadchodzącego tygodnia. Instalacje podziemne zgłoszono już do odbioru zarządcom sieci. Lada dzień nowe drogi do ruchu dopuścić ma ma też nadzór budowlany. Oficjalne otwarcie zaplanowano o godzinie 10:15 29 czerwca. Samochody zostaną dopuszczone do ruchu na nowych ulicach zaraz po zakończeniu uroczystości.
Zadanie o nazwie „Rozbudowa infrastruktury komunikacyjnej w ciągu ulicy Rotmistrza Witolda Pileckiego w Siedlcach” to jedna z największych i najdroższych inwestycji miasta w ostatnich latach, zrealizowana w niecały rok czasu.
Wartość tego projektu to ponad 65,5 mln zł, z czego blisko 39 mln stanowi dofinansowanie unijne. Zabiegi o te pieniądze trwały kilka lat.

(N.S/JiC)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

mlodymlody

2 0

Po pierwsze jest 1 winda i to nie na perony. Po drugie jaka kosmetyka jak tunel nie powinien być oddany do użytku. Wykończony fatalnie. Każdy zobaczy jakie sa niedoróbki. Nie wiem gdzie był Pan kierownik. Od skladowej ściana jak fala morska chyba nie wiedzą że ściany można wygładzić. Kable i zaślepki na ścianach widoczne i to jest końcowe wykończenie. Przydałby się teraz generalny remont to co zostało nieźle spiep..... . Grarujuje odwagi ze ktoś to odbierze. Wstyd. Tyle pieniędzy. Nikt tego z miasta nie dopilnowal jak ci robotnicy to wybudowali i wykonczyli. Obciach. 20:24, 26.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%