Zamknij

ZUS podsumowuje pracę doradców emerytalnych

09:18, 01.09.2017 Piotr Olewiński, Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa mazowieckiego
Skomentuj

Ponad 420 tysięcy obsłużonych klientów w całej Polsce, z czego prawie 60 tysięcy to mieszkańcy Mazowsza – to wynik 2 miesięcy pracy doradców emerytalnych w ZUS. Usługa jest popularna, bo w przystępny sposób wyjaśnia kwestie emerytalne. Doradcy podają też prognozy wysokości przyszłego świadczenia, co pomaga w wyborze korzystnego momentu przejścia na emeryturę.

Za nami wakacyjne miesiące, które zbiegły się w czasie z uruchomieniem nowej usługi Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. 3 lipca wystartowało 595 doradców emerytalnych, których celem jest służyć pomocą i fachowym wsparciem przyszłym emerytom - w szczególności osobom, które rozważają skorzystanie z reformy obniżenia wieku emerytalnego. Przypomnijmy, że 1 października wiek ten wyniesie 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn, a ze zmian w samym IV kwartale 2017 r. może skorzystać ponad 330 tys. osób.

- Statystyki dowodzą, że doradcy emerytalni trafili w oczekiwania naszych klientów. W całym kraju przez lipiec i sierpień zgłosiło się do nich przeszło 420 tys. klientów. Co ciekawe, najwięcej przyszłych emerytów korzystało z usługi w poniedziałki. Doradcy obsługiwali wtedy nawet 13 tys. osób dziennie. Klienci dobrze wykorzystali więc fakt, że właśnie w poniedziałki sale obsługi w ZUS pracują dłużej, tj. od 8.00 do 18.00 (w pozostałe dni robocze 08.00-15.00) – komentuje Piotr Olewiński, regionalny rzecznik prasowy ZUS.

- 9 doradców z terenu wschodniego Mazowsza również nie próżnowało. W okresie od 3 lipca do 31 sierpnia przyjęli prawie 6 tys. klientów, średnio ok. 650 na jednego doradcę emerytalnego. W samych Siedlcach, gdzie działa 3 doradców, obsłużono ponad 2,6 tys. klientów. Większość z nich skorzystało z kalkulatora emerytalnego, dzięki czemu poznali prognozę wysokości przyszłego świadczenia – dodaje Olewiński.     

Ankiety – prawie 97% klientów pozytywnie oceniło pomoc doradców

Po skorzystaniu z pomocy doradcy emerytalnego ZUS prosił także o wypełnienie specjalnej ankiety, która oceniała pracę doradców. Wynika z niej, że prawie 97% spośród ponad 32 000 ankietowanych pozytywnie oceniło pomoc doradców, a około 98% przyznało, że sposób przekazywania informacji był dla nich zrozumiały. Prawie połowa osób które wypełniły ankietę uznała, że odłoży na później podjęcie decyzji o przejściu na emeryturę lub nie jest jeszcze pewna czy już w tym roku skorzysta z tej możliwości.

Doradcy przybliżają przepisy emerytalne, wyjaśniają formalności, przypominają o kapitale początkowym i wyliczają symulację przyszłej emerytury.

- Co ważne sama usługa doradcy nie ma na celu zachęcenie lub zniechęcenie do szybkiego przejścia na emeryturę. Przyczyną wprowadzenia doradców było umożliwienie naszym klientom podjęcia świadomej decyzji. To właśnie przyszły emeryt, w oparciu o miarodajne wyliczenia uzupełnione rzetelnymi informacjami, podejmuje decyzję o swojej przyszłości. Usługa doradcy emerytalnego wciąż działa, dlatego zapraszamy do ZUS wszystkich, którzy rozważają przejście na emeryturę. Warto skorzystać z tej fachowej pomocy – zaprasza rzecznik.

ZUS gotowy na obsłużenie reformy obniżenia wieku emerytalnego

Obsłużenie reformy obniżenia powszechnego wieku emerytalnego jest dla ZUS dużym wyzwaniem. Przez ostatnie miesiące instytucja przygotowywała się jednak intensywnie do zadania, które czeka ją w IV kwartale. Z jednej strony są to działania w zakresie IT obejmujące zmianę algorytmów wyliczania świadczeń w Kompleksowym Systemie Informatycznym ZUS. Z drugiej strony Zakład przygotowywał się do wzmożonej obsługi klientów i zapewnienia im pełnej informacji dotyczącej indywidualnych uprawnień emerytalnych. Są to zarówno zmiany w organizacji pracy, ale także wytypowanie przyszłych świadczeniobiorców, przyjrzenie się przypadkom braku wyliczenia kapitału początkowego oraz zakrojona na szeroką skalę akcja informacyjna. Doradcy emerytalni są jednym z ważnych elementów przygotowań do wdrożenia reformy.

W poszczególnych placówkach ZUS w regionie obsłużono następującą liczbę klientów:
- Inspektorat w Garwolinie - ok. 1000 (2 doradców)
- Inspektorat w Mińsku Mazowieckim - ok. 1220 (2 doradców)
- Inspektorat w Sokołowie Podlaskim - ok. 1070 (2 doradców)
- Oddział w Siedlcach - ok. 2600 (3 doradców)

(Piotr Olewiński, Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa mazowieckiego)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%