Zamknij

Dlaczego opłaca się prowadzić blog firmowy?

11:38, 01.03.2018 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 11:39, 01.03.2018
Skomentuj Fot. materiał partnera Fot. materiał partnera

Coraz więcej firm chce zaistnieć w Internecie. Nowy kanał promocji firmy jest szansą na dotarcie do nowych klientów, stworzenie pozytywnego PR-u, czy też po prostu zwiększenie sprzedaży. W ostatnich kilkunastu miesiącach kładzie się coraz większy nacisk na prowadzenie bloga firmowego. Czy naprawdę każda firma powinna go posiadać?

Liczby mówią same za siebie

Kiedy spojrzy się na dane statystyczne, wychodzi na to, że blog firmowy może przynieść naprawdę wiele korzyści. Aż 60% firm, które prowadzi bloga dla celów biznesowych, zdobywa dzięki niemu nowych klientów. W dodatku około połowa przedsiębiorstw w ogóle dzięki blogowi firmowemu zdobywa klientów. Oprócz tego blog znacząco wpływa na liczbę wyświetleń strony firmowej, czy sklepu internetowego (około 60% wzrostu ruchu na stronie www).

Blog firmowy ma znaczenie dla wyszukiwarki Google

Firmy, które decydują się na aktywne prowadzenie bloga firmowego, zauważają, że pozytywnie wpływa to również na pozycję strony firmowej w wyszukiwarce Google. Ten argument powinien być bardzo poważnie traktowany, gdyż im wyższa pozycja, tym firma może liczyć na większą ilość wejść na stronę, a w konsekwencji na zdobycie nowych klientów.

Moc słów kluczowych

Prawda jest taka, że nie wystarczy po prostu publikować artykuły. Bardzo ważne jest to, aby zwrócić uwagę na słowa kluczowe. To one są wpisywane przez potencjalnych klientów do wyszukiwarki. Dlatego tak ważne jest to, aby wcześniej dokonać analizy, które słowa kluczowe mają największą popularność oraz niezbyt dużą konkurencyjność. Warto postawić też na tzw. długi ogon, który jest bardziej szczegółową odpowiedzią na jakiś problem. Przydatne będzie narzędzie zwane Planerem Słów Kluczowych.

Zadbaj o wizerunek

Nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że blog firmowy może budować wizerunek firmy w Internecie. Merytoryczna wiedza może uczynić z nas wiarygodnego eksperta w jakiejś dziedzinie. W ten sposób przyszli klienci będą w stanie znacznie szybciej nam zaufać.
Przy czym warto pamiętać, że na końcu artykułów można poinformować czytelników o naszej ofercie, czy posiadanym doświadczeniu.

Zbuduj bazę mailingową

Kolejną zaletą posiadania bloga firmowego jest możliwość stworzenia własnej bazy mailingowej. Za pomocą ciekawych treści możesz zachęcić do zapisania się do newslettera i podania swojego e-maila. Wtedy też będziesz mógł już bezpośrednio skierować swoją ofertę do danego odbiorcy. Bardzo pomocne w przekonaniu czytelnika o tym, że warto podać swojego e-maila jest zaoferowanie jakiegoś bonusu w zamian w postaci bardzo przydatnego contentu.

Sięgnij po pomoc specjalistów!

Jeśli chcesz, aby blog firmowy przyniósł jedynie pozytywne efekty, musisz mieć odpowiednią wiedzę lub skorzystać z pomocy osób, które się na tym znają. Dziś wiele firm zajmuje się pomocą w zakresie marketingu online, czy też konkretnie w content marketingu. Pamiętaj, jednak, aby zwrócić uwagę na doświadczenie takiej firmy i kompetencje specjalistów. Dobrym przykładem może być tutaj firma www.aplanmedia.pl, na którą szczególnie warto zwrócić uwagę.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%